Katter iFokus

Katter

Etikettertillbehörutrustning
Läst 1598 ggr
NaimaG
0

Nytt igen. Borstkämda katter.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har jag varit och köpt en vippa till katterna. Det blev en med fjädrar i ena änden. Passade även på att köpa en stålkam till min NFO samt en CatIt vattenfontänoch extra filter till den. Det var länge sedan mina hade en fontän då våran tidigare gick sönder och denna kostade ju bara 500kr.

Så nu har mina katter friskt vatten också. Jag börjar få överflöd av kattsaker men "to much is never enough". Skrattande

På bild har ni min NFO på sin elementbädd.

NaimaG
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Friskt vatten är att föredra och mina katter favoritiserade den direkt. På bild ser nu min NFO äta mat.

Kattflicka
0

Berätta gärna vad du tycker om vattenfontänen!

Här hade vi en Peymate fresh flow. den var jättebra, men gick sönder efter bara ett par månader. Vi har en ny likadan nu, men om den också går sönder så kör vi på en annan modell nästa gång.

Hur länge höll din tidigare fontän? Var det också en CatIt?

NaimaG
0

#2 Min tidigare var en precis likadan CatIt fontän och den fungerade utmärkt tills ena katten lyckades knäcka den. Innan katten förstörde den så hade vi haft den i drygt 2 år så de håller finnemang och nya filter till den kostar inte så mycket heller. Mina katter älskar att slicka på den blå globen där vattnet rinner runt.

madebyinferno
0

Häftig, hur fungerar en sådan egentligen?

misty89
0

vi har oxå en cat it vattenfontän :-), som tur har ingen tagit sönder den.

NaimaG
0

#4 Du fyller den med 3 liter vatten, pluggar in kontakten och vipps så har du en fontän.

madebyinferno
0

#6 coolt, vad kostar en sådan och vart går de att köpa? Djuraffären säkert men de brukar ju vara överlag dyra lr!?

Vad betyder NFO (okunnig;-))

NaimaG
0

#7 Min kostade runt 500kr på zoocenter här i stan.

NFO betydet Norwegian Forest cat = Norsk Skogkatt.

madebyinferno
0

#8 gissade något åt det hållet genom bilden på kissen men det blev tokigt för jag tänkte på svenska… ;-) tack för svar…