Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 2511 ggr
NaimaG
0

Behöver er hjälp akut!

Jag har fått nys om en katt tös som det låter på annonsen att hon riskerar avlivning. Hon är underbart vacker men nu behöver jag en kattägares expertis ifall jag skall chansa och ta in henne i våran familj. Jag vill inte visa annonsen offentligt här utan ta det via pm.

Jag vill verkligen inte att denna katt ska fara illa så pass vacker som hon är och hos oss får hon gärna ett hem om nu ägaren är så ivrig på att bli av med henne.

Är det någon som kan hjälpa mig ta ett klokt beslut via pm så kontakta mig gärna.

EddaM
0

Kontakta den ovanligt korkade människan som vill bli av med henne. Jätte bra om du vill öppna ditt hem o hjärta för en som verkligen behöver ett kärleksfullt hem!

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

Hawknestgrove
0

Vore ju toppen om du kan hjälpa… Glöm sen inte bara, att kissen antgligen inte är kastrerad, det får du räkna med att du åker på…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

NaimaG
0

#2 För de ynka hundra kronor som hon kostar sätter jag vaccin och märkning på henne också.

Problemet är att hon är 4 år, på bilden ser hon skygg ut och vi har en hund. Jag vet inte hur jag ska göra faktiskt.

Hawknestgrove
0

Det brukar gå bra när de lärt känna varandra…..och som sagt, lilla flickan, är hon kastrerad? Tänkte, att stackars henne och dig, ifall hon är gravid…..

NaimaG
0

#4 Framgår inte ifall hon är kastrerad och skulle hon vara gravid så får jag väll ta det då bara hon slipper bli avlivad om det nu är det som är underförstått i annonsen, kull har jag haft förr, men är hon inte det så kastreras hon på studs. Nu återstår bara problemet med att få karln att gå med på det, han är osäker till faktumet av hennes ålder, hur skygg hon ser ut att vara på bilden samt att vi har hund.

spiritedaway
0

Även om de verkar hota om avlivning så se till att hon veterinärsbesiktas innan ändå.

Det borde dom väl kunna gå med på förhoppningsvis

NaimaG
0

#6 Tror inte ägaren skulle göra det. Det står även i annonsen att h*n inte kan ta hand om henne därav säljs hon. står även att h*n vill att ny ägare skall ta hand om henne bra vilket h*n inte kan.Obestämd

Hawknestgrove
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

ja och även om hon är gravid, så kan du kastrera ända upp till och med 7:e veckan. Ok det kommer ju inte bli himlastormande lycka med en gång, det får du ju räkna med. MEn gör så här! Så gjorde vi med vår sista kisse, en skyggis som vi tog in i vintras!

NaimaG
0

Tyvärr sätter karln sig på tvären. Rynkar på näsan
Vi är ju mitt uppe i en flytt så vi har en hel del att tänka på och han känner att ta in en ny katt såhär tajt inpå flyttan bådar den inget gott.

Hawknestgrove
0

Men du, vilken annonssajt är det som tillåter avlivningshot? Blocket gör det inte. JAg vill inte att du ska läman ut  det, men de flesta sajterna godkänner inte avlivningshot i annonserna. Du kan anmäla det…..OCh ta kontakt med Livlinan! De kanske kan hjälpa kissen!!!!!

NaimaG
0

#10 Det står inte direkt i annonsen att hon skall avlivas men kan man läsa mellan raderna på det sista annonsören skriver så är väll avlivning i tankarna skulle jag tro.

NaimaG
0

Jag blir galen. Jag vill ta in henne men vi flyttar ju om 2 månader. Obestämd

EddaM
0

Men det är väl bättre att ni tar henne än att han avlivar henne???

Och två månader, ja då hinner ni ju lära känna henne en del ändå. Fråga om han vill att katten skall få ett bra hem eller inte?

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

bebban18
0

Vrf har katten en bur på bilden???

NaimaG
0

Karln min sa nyss vid matbordet "skicka mail till annonsören" (enda kontaktvägen den ville ha). Så nu har jag skickat ett mail och finns hon kvar och ägaren anser oss som bra nya ägare så åker vi och tittar på henne när det passar annonsören och tar henne på plats.

Nu väntar jag ivrigt på svar från annonsören. Glad

NaimaG
1

PS. Nu hoppas jag bara att annonsören hör av sig så hon kan få flytta in till oss. Vi satt även och disskutera, jag och min man, vad kastrering skulle kosta och vi frågade faktiskt våran veterinär det när vår ena hane kastrerades vad priset för en hona är med märkning och det var 900kr så vi ska kastrera henne med en gång ifall vi får henne. Jag kommer använda mig av pengarna jag fått i födelsedagspresent från min släkt, allt för att hon ska få det bra.Kyss

NaimaG
0

Skulle vi nu få henne, kan man döpa om en äldre katt?

NaimaG
0

Har sparat annonsbilden på henne nu på datorn. Ja jag vet, jag är hopplös och för ivrig men jag vill verkligen ha henne om hon finns kvar, inte bara för att hon är vacker men också för hennes skull. Skrattande

Jag riktigt känner mig engagerad just nu i att rädda ännu en katt (gjorde likadant på de jag har) och hos oss får hon ett permanent och livslångt hem, från oss flyttar hon aldrig ifall vi får henne. Både karln och jag är dock lite oroliga över att bli lurade och är smårädda för kattskojare, det finns ju allt på annonssidor nuförtiden. Men vi får hoppas på det bästa.

Alexej
0

Mina katter hör aldrig på sina namn och mina skygga katter är bästa kompis med hunden - lite ofrivilligt från hundens sida. Jag kan inte klappa de men kela med hunden kan de. En del var väldigt rädda för hunden i början och hon fick en del örfilar.Men det gick snabbt över.

4 år är ingenting, hon har många år framför sig. Men fråga ägaren så mycket som möjligt om bakgrunden och härkomsten annars ångrar du att du inte frågade mer.

Det blir nog bra. En katthemskatt måste också flytta flera gånger, karantän, ny bur osv. Bättre än döden:)

Lycka till:)

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Hawknestgrove
0

Åh så underbart i så fall! Håller tummarna!!!!!

NaimaG
0

Ja än är det ingen som hört av sig.

vildkatta
0

Jag har en relativt stor hund å har tagit in skygga och misshandlade vuxna katter i flocken, i vissa fall har det fungerat direkt i andra har det tagit veckor och som längst månader innan katten accepterat hunden..

Hunden vill gärna leka när katterna springer förbi eller om dom står å blänger på henne med uppspärrade ögon, de katter som har sprungit iväg har ju hunden varit på lite mer men de som bara stannat har gått toppen direkt.

En grej jag var med om - Findus blev plötsligt utstött och rent mobbad i min flock av de andra katterna, hon hade dessutom inte accepterat min hund på fleeeeeeeeeeeeeeeera månader, utöver åtgärderna med katterna så började jag ta med Findus ut i koppel på hundpromenaderna, detta resulterade i att hon började älska min hund efter bara några dagar å nu springer hon fram till Bella (hunden) och kelar.. Så det är ett riktigt bra tipps.

Bra oxå såklart att katten har lite egna ställen gärna på höjden - som kattställningar etc så att katten kan komma upp i trygghet å ha spaningsmöjlighet så den kan iakta hunden i säkerhet :)

LYCKATILL

NaimaG
0

Har fortfarande inte hört något. Misstänker att jag inte kommer höra något heller. Obestämd

Rafflan
0

Om du inte hör nåt är nog katten såld, och förhoppningvis kom hon till ett bra hem :)

NaimaG
0

#24 Man får väll hoppas på det.