Morgonrutiner - Vaknar kl 4
Våra katter vaknar ALLTID klockan 4 på morgonen! Det kvittar hur mycket vi busar på kvällen och innan vi ska sova, de vaknar alltid vid 4! Då ska de busa, äta etc.
I normala fall hade jag inte brytt mig, men vi bor i lägenhet som är lyhörd och efter samtal med hon som bor under, vet vi att hon störs när de busar och springer för mycket. Därför går jag(oftast, men även min sambo när han inte ska upp och jobba) snällt upp klockan 4 för att busa katterna i sängen där det inte låter så mycket.
Jag har pratat med ett par andra kattägare och deras katter vaknar också klockan 4, oavsett årstid! Trodde först det kanske hade med soluppgången att göra..
Hur är det med era katter? Har de särskilda rutiner?
/ TRÖTT matte.

Klockan 6 på morgonen vaknar våran äldsta kattpojke! varje morgon och ska äta. Men då brukar mamma få stiga upp, jag har ju faktiskt sommarlov 
En katt låter dig sova i sängen. Ute på kanten.
Min går upp när jag går upp, vaknar han tidigare ligger han snällt o väntar 
Mina vaknar oxå kring fyra, busar runt ett tag å sen blir det lugnt igen, när jag vaknar å ska gå upp kommer dom å vill gos-snooza i sängen nån halvtimma :) Tur jag bor på botten..
Min granne som bor ovanpå mej har oxå katter å de rusar runt som små ångvältar :D Men jag älskar ju djur så jag ler bara när jag hör hur dom gallopperar runt :D
Ge din granne ett par exklusiva öronproppar vettja ;P Eller en guidad cd skiva om hur man lär sej hantera stress å sånt - dina katter är renarama själv-utvecklings-"redskapet" för henne :D
#1 Lyx.. vi mammor får minsann inga "katt-lov".. 
Min katt är vaken lite då och då.
Han jamar som en galning kl 8 eller kl 9 på morgonen då jag fortfarande sover.
Och mamma blir såklart jätteirriterad och börjar skrika åt katten.

Mina katter e rätt lugna på natten nu förtiden.. Puma min äldsta gillar att krypa bakom rullgardinen o sen kommer hon inte därifrån o biter o river o väcker mig.. så hon e den mest aktiva. Zorro vaknar inte förräns jag vaknar o när jag jobbar så går jag upp kl 5 o då vägrar han gå upp.. Zigge busar lite lugnt för sig själv tills jag e uppe..

# Haha ja, ibland är det inte alls så illa att bo hemma med föräldrarna
Vi bestämde att när andra katten kom skulle han sova hos mig på nätterna -"då får du banne mig ta hand om kattungen på morgonarna!" eftersom att hon var säker på att han skulle kliva upp ännu tidigare än Edwin. Men inte då, han kliver upp då jag kliver upp - vid 11 tiden
haha ;)
En katt låter dig sova i sängen. Ute på kanten.

Min ena katt vaknar när min klocka ringer, men det brukar vara kring 8 oavsett om jag är ledig eller har skola. Då hoppar hon upp och ska gosa och spinna jättehögt så det är bara att glömma att somna om!
Den andra är vaken lite till och från men är jättesnäll och väcker mig inte 
Här är det fullt ös precis efter jag har gått och lagt mig, sen drar dom igång igen runt kl 3 på natten och ett obligatoriskt morgongos när alarmet ringer.
Jag har numera börjat vänja mig och vaknar iaf inte varje natt längre, vilket jag gjorde tidigare. Numera vaknar jag oftast bara när blommor åker i golvet osv 
¤Rise and rise again until lambs become lions¤
Vi är med i samma klubb….Flickorna är snälla och tysta(kastrerade) men Arne ska hålla igång och ha sällskap(kastrerad han med) Springer omkring och gnäller, enerverande till tusen…..Men jag älskar min lille ponke ändå…..
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....