Katter iFokus

Katter

Etikett: utställning
Läst 5845 ggr
[Stampelina]
0

Jag har sytt mitt första burskynke!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Och det var enkelt! Precis som Någon skrev till mig så är det inte svårt bara man klarar av Att sy raksöm och sicksack.

Jag har Använt mig av Två Olika tyger, med Ett som är rosa mönster av bladverk och Ett tyg omönstrat cerist.

Som golvmatta har jag sytt Ett vändbart lapptäcke som jag vadderat så det ska vara mjukt och skönt att Ligga på.

Jag tror Nova kommer passa bra i den, Hennes gillar Hur färger möter de rosa färgerna.

DET ÄR Dock inte helt klart Annu. Istället för snoddar kring gardinlängderna så ska jag sy som band jag kommer knyta till rosetter och så ska jag sy en puff och Ett toaskynke.

Jag rekomenderar Verkligen alla som funderat på Att Ett sy Att göra det, lite extra roligt Når man gjort Ett själv också! skrattande

[Stampelina]
0

Golvtäcket med lapp-sidan upp.

[Stampelina]
0

Och undersidan på det.

Yoda
0

Supersnygg ju!

S*Oblivion's Devon Rex
>>Söker fodervärdar i Skellefteå-området!<<

SidenMoare
0

Jättesnyggt!  BRA gjort. *stor applåd*

Bra att du även gjorde 2 olika sidor på golvmattan. Då kan du vända dem.

Jag brukar också göra vändbara golvmattor till dem jag syr till. Då är det lättare att vända om det händer en "olycka" eller man vill vända bara för att man vill.

MEN är den 4-kantig som du gjort??? Den skall ju vara rektangulär till en utställningsbur.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Välkommen att besöka min Hemsida www.biscayabigpaw.se

Uppdateras ungefär var 3:e dag med nya bilder av kattungarna på deras respektive sidor

[Stampelina]
0

VA?? Den är 75*60… Ska den vara oval?? Hur då? Finns det någon bild på en sådan??

Hyrrokkin
0

#4 Oval? Va? Jag har aldrig sett en oval utställningsbur?

Stampelina, snyggt! NOrmalt är jag inget stort fan av rosa, men det här var ju helläckert! Hoppas man får se det liva nån gång på utställnng framöver då, kommer definitivt känna igen det om vi möts ;)

[Stampelina]
0

#3 - Tack!

#4 - Tack för de fina komplinmangerna! Jag googlade på burskynken nu och fick upp en massa bilder, men inga på ovala bottnar, förstår inte riktigt hur du menar…

#6 - Tack! Jag är inte heller ett superfan av rosa, men det kändes som ett måste till Novas färger och jag måste säga att jag är nöjd! Om du ska på utställningen i Stockholm i mitten på mars så lär vi ju ses! =)

Hyrrokkin
0

Jag ska nog inte ställa själv, men jag brukar besöka stockholmsutställnngar då jag ju bor här! Kul, då kanske vi ses! Skrattande

SidenMoare
0

JAg tycker den ser fyrkantig ut. Men bilder kan ju lura ögat.

Ursäkta dte var inte meningen att skrämma upp digGråter

Menade rektangulär. JAG skrev fel

Välkommen att besöka min Hemsida www.biscayabigpaw.se

Uppdateras ungefär var 3:e dag med nya bilder av kattungarna på deras respektive sidor

Hyrrokkin
0

#9 på den rutiga kan du räkna rutor, det är fler rutor åt ena ledden än åt andra. 7x6 närmare bestämt, så helt fyrkantig är den inte :)

Jina
0

#7 Tror hon menade avlång, din såg mer kvadratisk ut

SaraC
0

Snyggt! Bra jobbat Glad

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

[Stampelina]
0

Tack!

Såg att jag skrivit fel mått på golvtäcket, det är 60*70!

Blev lite för litet, men det får bli att jag lägger ut puffen och mat-och-vattenskålarna på ena sidan helt enkelt!Tungan ute

Det skulle varit 60*75 ju, men så är det ju mitt första burskynke med tillbehör, nu har jag i alla fall lärt mig nåt!Glad

Signe-Jonna
0

Tjusigt värre! Glad

EddaM
0

Kanon fint=) Får nog anlita dig nästa gång jag skall ha =) haha=)

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

saiii
0

Riktigt snyggt!! ser ut lite som en prinsessäng! Skrattande

Sabina Linder.

iateyourcookie@live.se

spiritedaway
0

Snyggt jobbat :)

[Stampelina]
0

Tack! 2

#16 - Ha ha! Så sa min dotters 6-åriga kompis med! Hon klev in i vardagsrummet och såg den och frågade om det där var Novas och när jag svarade ja så frågade hon om Nova är en riktig prinsessa. Ha ha! Vad svarar man på det? "Njaa, joo, det kanske man skulle kunna säga…?"

saiii
0

hahahh  såklart Flört Alla katter fötjänar ett så fint burskynke!

Sabina Linder.

iateyourcookie@live.se

dara
0

jättesnygt

Bumsibum
0

sjukt fint är impad, spec om det är ditt första! :)

jag kan då INTE sy! :P men klart det är inte mitt intresse, så kan va därför! :)

[Thiah]
0

Wow.. En sådan där skulle jag supergärna ha i vardagsrummet bara för skojs skull åt katterna. Jag ÄLSKAR rosa :)

Bluetails
0

För att göra golvet större kan du sy en kant runt om aom en inramning åt lapptäcket  och det blommiga tyget.

MonicaLagerquist
0

Det här burskynket har jag sytt idag.

Kattutan men stolt Plåtis ägare

Mona22
0

#0 Va snyggt. du kommer verkligen sticka ut med de färgernaFlört