Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 2938 ggr
Nanny3
0

Jag blir tokig på grann-katterna!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag bor ute på landet och jag har två katter. Sotis och murre. Platsen där vi bor är rena idyllen för katter men dessvärre finns det också grannar som också har katter. Varje dag får jag jaga bort dessa men ändå så är våra katter ständigt i slagsmål. Min ena katt, Murre, har nu endast ett öga och ett och ett halvt öra kvar.

irriterande!

spiritedaway
0

Fast det är väl något man får räkna med när man har utekatter.Jättesynd om katterna, men då kanske det är dags att skaffa rastgård eller liknande för det är ju inte hållbart att katterna ska slåss hela tiden.

Är dina katter kastrerade? Är grannarnas katter kastrerade?

Testat prata med grannarna? Kommer grannarnas katter hela tiden till dig och det är enbart där det blir slagsmål eller?

Nanny3
0

Ja, våra är kastrerade. vet inte om grannkatterna är det men det är å andra sidan 8-9 stycken så det är lite svårt att ha koll på.

Jag tror inte att en rastgård är ett alternativ. De här katterna behöver sin frihet ;)

Vart slagsmålen sker är ju väldigt svårt att veta men eftersom jag jagar iväg dem härifrån så verkar det som att de mest söker sig häråt.

Slagsmål är ju något man får ta men det är väldigt jobbigt att åka till veterinären titt som tätt.

spiritedaway
0

Tycker du ska prata med grannarna och kolla så att alla katter är kastrerade. Kanske kan det minska slagsmålen.

Måste ju vara en otroligt stressig situation för alla inblandade katter.
Kan inte tänka mig att dom mår bra av att behöva försvara sitt revir och sig själva ofta.
Och när dom blir så skadade tycker då inte jag det låter så jättesmart att låta katterna fortsätta gå ute helt fritt och jag personligen skulle försöka att fixa en rastgård. Man kan ju göra den hur stor som helst om man bara vill.

Det är ett under att man inte hör mer kattslagsmål här. Hur många som helst har utekatt.

Cazzos
0

Ta ett snack med dina grannar om det Glad

Elshira
0

Jag tycker också du ska be granen kastrera sina katter. Vi har katterna ute dygnet runt och visst händer det att det blir slagsmål - men bara om det är en okastrerad hankatt som är i farten.

Alla honkatter och kastrerade hankatter brukar bli varmt välkomnade.

Hakuna matata!

Maria
0

#5 Visst slåss även kastrerade katter som är utegående. Kanske inte i samma utsträckning men det är inte ovanligt.

/Maria