Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 2215 ggr
coffinbanger
0

Avlivningshotade katter!

I annonsen på blocket nämner hon inget om detta, men i sitt inlägg på www.helgon.net säger hon att katterna kommer att avlivas om inte de får ett nytt hem snarast.
Saxat från hennes inlägg på Helgon.net;

"Jag flyttar utomlands om en vecka och kan inte ta med mig mina katter. Personen som skulle ta hand om dom har dragit sig ur, och katterna behöver ett nytt hem snabbt. Det är två honkatter på två år, kastrerade, vaccinerade och id-märkta. Hittar jag inget hem snart kommer katterna behöva avlivas. Snälla tipsa alla som vill skaffa katt om dessa två underbara katter.

De finns i Stockholm, men jag kan ta dem i stort sett vart som helst i landet så länge de har ett bra hem som väntar på dem. "

Sa åt henne att annonsera om detta överallt, men jag tänker slå ett slag för att dessa små kissarna ska hinna få ett hem och slippa avlivas :(

Bilder och annons finns på;
http://www.blocket.se/stockholm/Tva_underbara_katthonor_soker_nytt_hem__AKUT_28083706.htm?ca=11&w=1

coffinbanger
0

Såg nu att hon skrivit i annons-tråden, men detta kan väl vara värt en egen tråd?

Hawknestgrove
0

Åhhhhhh Flyttar utomlands om en vecka…… OCh varför kan man inte ta med sig katterna? Bra framförhållning……. Fy fasen……..Vissst hon säger att personen som skulle ta dem drog sig ur… Tja, kan ju vara sant…. men jag tycker ändå att visst är det MÄRKLIGT med alla som flyttar utomlands nu på sommaren? Ok försöker putta här ändå för flickornas skull!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

ElinKatt
0

Jag tycker det är märkligt med alla som inte tror på min historia. Jag gör en flytt som är planerad sedan länge som jag inte kan dra mig ur. Jag har inte heller någon möjlighet att ta med mig katterna, hade jag haft det hade jag givetvis gjort det. Olyckligtvis har katterna kommit i kläm, då jag som jag skrev hade en person som sagt att han skulle ta dem men som helt oväntat drog sig ur. Detta är väldigt olyckligt och jag gör just nu allt jag kan för att hjälpa mina katter.

Stort tack till alla som hjälper mig att försöka hitta ett hem till dem.

Hawknestgrove
0

Har du hört på Fisksätra katthem? De kan kanske ha plats för  tama katter. Men det kostar en slant om de har plats. Och jag kan ändå inte förstå, att man kan flytta ifrån sina  djur i synnerhet om flytten var  planerad sedan länge. Och att annonsera ut vuxna katter på Blocket just nu, det är minsann inte bra läge. Semestertider för alla och  alla  vill ha kattungar.

Mainebusters
0

#3  Jag hoppas att det löser sig för dig.. och jag tycker att det är synd att folk dömer dig om de inte vet varför du inte kan ta med dig katterna. Eller ska man behöva skriva ner sitt livs historia för att slippa det? Nej..

Taskigt av din "kompis" att dra sig ur i sista minuten.

Och sedan tycker jag att det är bra att du kan forsla dem dit du hittar ett hem. *tummen upp*

För övrigt så tycker jag att det är onödigt att skriva en dömande tråd ang detta, då man inte vet vad som ligger bakom flytt och varför katterna ej kan tas med. Hoppas att tråden låses!

essut50
0

Varför inte ha katterna på ett pensionat tills ett hem har ordnat, så dom slipper dö..Det är väl inte så mycket begär när det gäller katterna.

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Imasy
0

Frågan blir väl då, vem ska sköta letandet efter nytt hem?

coffinbanger
0

#5 Vadå dömande? Jag försöker bara hjälpa henne och hon visste om att jag skrev det här inlägget. Sluta sura och försök hjälpa till.
Jag har läst betydligt mera om detta än du har.

Mainebusters
0

#8  Surar? Glad Nejdå.. men mellan raderna tycker jag att det ser dömande ut. Och i ett och annat inlägg..

För övrigt trodde jag att man inte fick ha avlivningshot i trådar/inlägg, men det har jag väl kanske missuppfattat.. eller länka till annonser..

Och hur mycket du har läst om detta det struntar jag i, jag läser det som finns i tråden, det är den infon som går ut. Och personligen tycker jag att hon framställs som jättehemsk som kan flytta utan sina missar..

Som sagt, jag hoppas missarna får ett hem, avlivning är inte det första man tänker på, men finns det inget annat alternativ, så är det kanske också humanast.

candycandye
0

Hoppas allt löser sig för töserna!

Det finns ALDRIG ett rimligt skäl till avliva friska katter.

Mainebusters
0

#10  Tyvärr så kan det finnas olika anledningar till det (allergier m.m.)Men det är knappast det första man gör. Vad gör man om ingen vill ta katterna? Det är en hemsk situation som hon sitter i.

#3  Hur går det för dig?

candycandye
0

#11 viktigast just nu är katterna och hur det går för dem, men förövrigt så har vi nog helt olika syn på saken.

oavsätt allergi/resor/osv det finns sätt- sätta sig ner, leta efter ett bra hem, ringa runt, sätta upp lappar, kolla upp stöd hem osv kan göra en hel lista..

Men att ta bort något som är friskt är för mig sjukt.

Hawknestgrove
0

och en flytt utomlands är  faktiskt något som man kan planera långt i förväg. OCh ha inte bara en  utväg när det gälelr sina djur, man måste fixa en backup till utifall att…. För det finns ju faktiskt  även en godtagbar ursäkt, tilll att någon drar sig utr. Tänk om den personen hade dött knall och fall? Då får man ju se till, att man har ytterligare en utväg. Och som essut skriver, alldeles utmärkt lösning att ha katterna på pensionat en tid. Jag kan rekommendera ett på västkusten. humana priser och bra enligt en  medlem i vår förening, som  hade sina katter där under sin semester. KAttpensionat Kransegården i Skredsvik.0522641260

ElinKatt
0

Jag kan nu dela med mig av den glada nyheten att båda katterna har fått ett nytt hem som de kommer flytta till i morgon!

Tack till er som har försökt hjälpa mig!

Delfinen
0

hmmmm har reglerna ändrats när det gäller att skriva/skapa trådar om hot om avlivning? Eller beror det på vem/vilka som skriver och deltar vad som är tillåtet och inte tillåtet?

Mainebusters
0

#14  Vad bra! Glad

¤15   Ja, det funderar jag med på.. eller får man bannor för baksätesmoderering för de funderingarna? Flört

candycandye
0

Ja, vad är det egentligen som gäller när det handlar om avlivningshots trådar?

Hawknestgrove
0

Ja personligen, så tycker jag, att det är så fel, att förbjuda andra och tredjehands info om sånt. Sen kan man visserligen säga, att ansvaret är ägarnes bla bla, men Ts här var ju inte ägaren. Hon ville hjälpa. att sedan ägaren kom in är ju en sak. OCh tur att det gick att rädda katterna. Det var ju huvudsaken. hoppas den ägaren inte skaffar sig mera djur i alla fall. De har alltid första prioritet.

Mainebusters
0

Personligen tycker jag inte att det spelar någon roll vem som skriver tråden där avlivningshotet finns. Hot som hot..

Hawknestgrove
0

JA det där kan man diskutera till döddagar. Förlåt min galghumor.

FHkansson
0

Herregud jag tror jag storknar.. Du tycker det viktigaste är att ägaren i detta fallet inte skaffar sig mer djur? Jag vet inte ens vad jag ska säga. Tittade in här trots att jag sagt att jag inte ska göra det pga folk från hittekatter iFokus, och så ser jag detta från dig.. Herregud säger jag bara. Vet du inte hur du ska bete dig eller är de bara för du sitter bakom en skärm?

Jobbar du med nått katthem? Skulle hemskt gärna ha svar på sista frågan, så jag vet vart jag ska hålla mig borta från :)

Vad skönt att katterna fick ett nytt hem. Hoppas dom får ett långt och lekfullt liv!

Imasy
0

Då katterna har fått ett nytt hem låser jag denna tråd innan det blir mer tjafs.

Dessutom håller vi på att gå igenom reglerna, dvs även detta gällande avlivningshot.

Inlägget är låst för nya kommentarer