Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 1510 ggr
Tofei
0

Lös i magen, kräkte

Jag åkte till mina föräldrar igår och ska vara här ett tag nu. Katterna fick åka med. Förra gången vi var här gick resan bra. Denna gången var det dock värre. En av katterna bajsade i buren. Den andre hyperventilerade och dreglade. Det var jättehemskt att se dom så! Rynkar på näsan Resan tog ungefär 1,5 timme.

När vi väl kom fram fick dom se mina föräldrars katter, som de har träffat förr. Dessa katter är ute nu när det är fint väder, så mina katter får ha huset för sig själva (mamma och pappa bor på en stor gård).

Katterna har som sagt varit här en gång förut och de har luktat på hela huset. Igår lugnade dom sig rätt snabbt, åt, drack och var rätt avslappnade. Dom sov med mig i gästrummet, i sängen som vanligt. Båda spann, så jag tror inte att de mår dåligt. Däremot kräkte en av katterna under sängen i morse. De har aldrig kräkt så förut! Det var en stor brun hög! Annars har de bara kräkt nån slemmig liten pöl vid nåt enstaka tillfälle!

Sedan upptäckte jag att någon av dom (vet inte om det är samma katt) som har bajat löst i lådan.

Kan det vara stress som påverkar magen så?

Eller tror ni dom har ätit något? Kanske har dom stressat i sig maten sen när de lugnade sig? Fast jag har aldrig sett att någon av dom har varit lösa i magen så förut (dom är 8 månader).

Man blir ju lite orolig..

Josefa
0

Åksjuka. Och stress. Se till att de dricker så de inte blir uttorkade. Och ta det lite lungt med maten idag så lugnar magarna säkert ner sig.

Tofei
0

Tack!

Ja, de har druckit fint! Iaf den ena.. :/ Får nog kolla extra på tjejer..

Tack igen!!

Trevlig midsommar!

Tofei
0

Förresten, så har tjejen även börjat morra. Förut har hon bara gjort det när hon vill ha riktigt god mat ifred, men nu morrar hon fast hon vill "kela". Stryker sig mot benen och verkar vilja ha mat. Varför morrar hon? Obestämd

Tofei
0

Haha, får rätta mitt andra inlägg: Ska såklart inte titta extra på tjejer, utan hålla ett extra öga på lilltjejen^^

Josefa
0

Titta på tjejer kan du faktiskt göra samtidigt som du håller koll på lillkissen.

Att hon morrar kan bero på att hon är lite orolig över att vara på ett nytt ställe.