Katter iFokus

Katter

Etiketter: hälsabeteendekosthållning
Läst 1675 ggr
Pernillab
0

Fått i halsen? HJÄLP :(

nu när jag kom hem från jobb så verkade min katt konstig, han hoppade upp i min säng och ville vila. sen försökte han kräkas och viftade med tassen mot munnen. han andas konstigt ibland och "harklar" sig. kan han ha fått ben eller något på sniskan ?

jag har ringt tusen veterinärer men skall bli uppringd om några timmar, de hade andra akuta fall just nu.

receptionisten tyckte inte att jag skulle ge mat eller nåt åt honom.

någon som kan hjälpa mig vad jag skall göra under tiden jag väntar på veterinären ? har ni gett mat ? eller vatten, grädde ?

nu har jag släckt ner i mitt rum i alla fall och låter han vila på sin sovplats bredvid mig.

vildkatta
0

Åh :( Hoppas det löser sej!!

Det enda liknande jag varit med om är när hunden ätit något olämpligt som kan vara vasst å så - då har hon fått sparris som trådar sej och lindar in det vassa så att det inte skadar magsäcken å tarmarna på väg ut men sitter det i halsen så ska man såklart inte ge sparris som kanske blockerar ännu mer..

*lyckatillkramar*

[Norrbysa]
0

Så länge katten kan andas så är det inte akut. Veterinären kommer att titta i näsan och svalget och se om något fastnat.

Det enda du kan göra tills dess, är att försöka titta lite i munnen och se om något sitter där som kan irritera. Det kan vara ett grässtrå i gommen eller liknande.

Hoppas det går väl och att du får en tid hos veternären så fort som möjligt!

Hawknestgrove
0

hoppas du får komma in snart… det tycker jag verkar akut ändå….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....