Katter iFokus

Katter

Etiketter: hälsabeteendekosthållning
Läst 2734 ggr
jjuliuu
0

Vänja en katt vid en kattunge

Nu har kattungarna blivit hela 10 veckor, och snart är dem leveransklara. Honan är redan tingad och har varit på besök hos blivande ägaren. De har redan en katt som är lite över 1 år. Men katten bara fräste till min kattunge.

Hur gör man för att vänja dem bäst vid varandra?

Mvh: Jjuliuu

Hawknestgrove
0

Det går över……. så klart de fräser lite. nytt…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Maria
0

Min Moritz var 8 månader när Lorentz kom hem och han fräste i ca. tre dygn men sedan så släppte det så sakteliga och de är de allra bästa kompisar.

Katter brukar klara detta själva men man ska givietvis övervaka så att ingen blir skadad.

Det är snarare mer naturligt att de fräser åt varandra i början än att de inte gör det.

/Maria

Maxima06
0

det kan ta ett tag innan de accepterar varandra..inget ovanligt =)

asmaa
0

Det är oftast pga att de kmr in en helt ny varelse i kattens territorium, som dessutom luktar annan katt och dofter (ääääcckligt !!).. Men de brukar gå över ganska fort.. Jag har varit stödhem till flera katter vid olika tillfällen, och det har alltid löst sig till slut, lättast är om det kmr in en kattunge om ens egen katt är lite äldre, men även vuxna katter har funkat.. De handlar bara att om de ska vänja sig vid varandra.. Och ett exempel man kan göra är att typ ha en handduk eller liknande som luktar som den första katten, och kanske typ röra vid den nya katten med det tyget, så den får lite av doften..

Oroa dig inte, oftast är det bara massa fräseri och morrande, och kattungar är inte speciellt hotfulla hehe

pebb
0

Våra katter blev livrädda för det lilla grå knytet som kom hem, dom tyckte hon va super äcklig ganska många dagar innan de accepterade henne. I regel så går det bra bara de får vänja sig.

Hawknestgrove
0

Ja fy, så äcklig Esther var här första dagarna….. Till på köpet så luktade hon ju ko………

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

blondifire
0

håller med ovanstående. undrar lite.. på besök? varför?? riskerar föra smitta emellan ny katt där och dina bebbar hemma…

S*Winsnes Wilda