Farliga insekter?
Emellanåt kommer det in humlor, getingar mm på vår balkong och gärna in i lägenheten.
Katterna tycker såklart att det är jättespännande och roligt, men jag blir livrädd! Hur farligt är det om katterna skulle sticka sig i tex munnen? Och vad gör jag som matte då?
Finns det någon form av förstahjälpen/förbandslåda för katter?
Känner mig usel som inte har tänkt på eller kollat upp detta tidigare!! 
Om katten blir stucken i munnen kan det vara farligt. Min katt blev stucken i tassen och hon haltade i typ 2 min sen gick det över.
jag brukar försöka döda el kasta ut getingarna när de kommer in för katterna vill gärna leka med dem.
Första hjälpen till katter finns på apoteket 
Ja, jag försöker fånga dom innan katterna gör det!
I skrivande stund kom en liten geting
Känner mig dock som världens dummaste matte som tar bort allt det roliga! Hehe.
Mina katter har fått gå "livets hårda skola" och är ganska försiktiga numera med getingar bin och humlor
/Maria
Eftersom katter nästan alltid tassar omsorgsfullt på saker innan de biter i dem är risken att de ska bli stuckna i munnen mycket liten. Katter är så smarta att det räcker med ett smärtsamt stick för att de ska undvika den här typen av insekter resten av livet.

Min ADHD-katt brukar bli stungen och bränd av getingar och humlor dagligdags, de surrar ju så härligt när vi är ute på selpromenader, men hon brukar bara slicka lite på tassen innan hon hoppar efter nästa, även om man får dra ut en getingtagg ur trampdynan… Men hon är inte alltid den smartaste 
Det är samma som med oss människor så länge det inte finns allergi eller överkänslighet så är det i regel ingen fara med stick från insekter och getingar.