Kattunge som inte gör sina "behov"
En av kattungarna har varken bajsat eller kissat sen tidigt imorse.. blev orolig just över att han har ätit mjölkersättning då, 2 gånger sen dess + blötmat. En gång vid 2 tiden & en gång nu vid halv 6. När man har satt honom på kattlådan har han grävt lite, huka ner med rumpan sådär och upp med svansen som de gör, men det har inte kommit nått alls, han hoppar bara ut från lådan, även om man sätter tillbaks honom hoppar han ut dirket. Det har hänt 2 gånger han har "försökt" men det inte kommit nått. Det kan vara något som går över senare ikväll eller imorgon också, men jag ville inte ta några chanser. Så jag hör med er som är erfarna!
Varför kommer det ingeting?
En katt låter dig sova i sängen. Ute på kanten.
hur gammal är kattungen? Du är helt säker på att den ej gör behoven på andra ställen?

6 veckor. Ja jag är ganska säker, han har gjort sina behöv där förrut så.
Han är inte förstoppad då?

Var det jag trodde med, så vi väntar och ser vad som händer tills imorgon till och börja med.
Alltid bra att ha hemma i husapoteket Parafinolja samt microlax
Det kan ta ett tag innan ungarna har lärt sig "vilken kran" de ska öppna när de precis börjat göra sina behov själva. Du kan hjälpa den genom att massera magen där urinblåsan sitter lite lätt. Är de lite lätt förstoppadebrukar jag hålla deras rumpa under en kran med ljummet vatten samtidigt som jag masserar lite lätt med ett finger i baken på dem. (ja, det lät ju snyggt!!). samtidigt som jag med den handen jag håller i bebben knådar magen lite lätt. Man brukar känna om de är bajsnödiga, för då spänner de magen på ett visst sätt.

Han kissade lite i morse, så någon förstoppning är det nog inte.
#6 Tack för tipsen!
#5 Ska köpa hem det, kan alltid vara bra och ha :)