Bozita kattmat
Några som har testat Bozita kattmaten? Har själv köpt en påse med Bozita outdoor som snart ska öppnas så fort den gamla är slut.
har för mig, att det fins en jättebra tråd om Mjau och Bozita här inne!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
bozita blötmat är bättre än torrmaten iaf =) så mkt vet ja
ja det retar mig, att jag inte kan köpa Bozita här någonstans. MEn jag ska betälla från foderbilen, tänkte jag!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Är inte Bozita och Mjau samma sak men i olika utsida på förpackningarna och skillnad i pris? Djurmagazinet säljer Borzita men inte Mjau. Båda sorterna tillverkas av Lantmännen. Det går att hitta vad Mjau är gjort av på nätet men det går inte med Bozita. Bozita verkar vilja vara för mer med medelemskap hit och medlemskap dit. Förmodligen är enda skillnaden i bästa fall att Bozita är dyrare än Mjau.
Men varför köpa dyr kattmat när det finns kycklingvingar, kycklinghjärtan, skivspill, blandfärs som katterna älskar att äta bara man lyckats få dem att inte promt vilja ha diverse medioker torrmat. Jag är nästan säker på att det finns någon tillsats i torrfodren som är beroendeframkallande.
Kan ju tilläga att det är torfoder jag pratar om :) hittade endel trådar om blötmaten. Torrmaten ser inte ut och luktar inte som mjau så jag vill tro att det är en bättre variant.
#4 Jo våra katter går ute och äter allt möjligt som de får tag på, dessutom får de även diverse rester från ett litet slakteri i närheten (kött ben, lever och överblivna småbitar)och köttfärs. Men det är skönt att ha en torrmat som alltid finns där om de skulle vara hungriga. Inte så fräscht med färskmat som ligger en hel dag. Dessutom underlättar det de få gånger man är borta och har kattvakt.
# 6 Jag håller med om att torrmat är bra att ta till om man har kattvakt eller om man skulle bli rejält sjuk så jag har alltid torrmat hemma, numera Orijen. För att inte torrmaten ska bli för gammal får katterna torrmat ett par gånger i veckan.
Mna katter som alla är vuxna får mat två gånger per dag, dvs morgon och kväll såvidainte någon av katterna av någon anledning behöver mer tillfälligt. Det finns aldrig mat stående framme. Det är knappast bra för katternas tänder att småäta hela dagarna och två av mina katter skulle nog bli som fotbollar om de hade fri tillgång till mat.
Eftersom de har kattlucka kan de förstås gå ut och jaga om de skulle bli för hungriga.
problemet med mig är att jag gärna vill ha svenskproducerade varor med svenska råvaror så långt det är möjligt, så även för katterna.
Därför hoppades jag på att Bozita kan vara ett bra alternativ. Mjaus torrmat tycker katterna inte om direkt, de äter även väldigt mycket av den när de väl äter som att den inte har tillräckligt med näring. och den värkar inge vidare över lag för just våra katter :(

#4 mina katters magar anser absolut inte att Bozita och Mjau är samma sak,, dom får världens diarre av Mjau men inte av Bozita..
//Linda
#9 när du säger det så, två av våra fyra blir faktist dåliga i magen av mjau. (det var ju lite därför vi kolade efter nya alternativ med kom jag på) På sistone har vi haft rc outdoor men längst ner i tunnan fanns lite mjau kvar. Nu när vi kommit till det vägrar de små liven äta. Gav dem lite Bozita att smaka och det sa bara slurp så var det slut.