Katter iFokus

Katter

Etiketteravelgenetikuppfödning
Läst 1549 ggr
EddaM
0

Min hona är dräktig=)))

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min avels hona visar nu tecken på dräktighet o jag e så glad. Jag har fött upp henne själv med o detta är hennes andra kull. Förra kullen blev kanon fin och jag hoppas på en lika fin kull denna gången.

Hon heter: S*Luddhuvet´z Zalma och hon är svartsköldpadd utan vitt

Pappa heter: S*Redtail´s Artie och han är svart vit.

Då hennes första kull blev dilitions färger endast så vet vi ju att hon bär på detta o pappa Artie bär antagligen på det med då hans pappa är blå. Så förväntade färger är: Blåsköldpadda,Svartsköldpadda,svart,blått,creme med eller utan vitt men utan tecken.

Kullen kommer att komma runt månads skiftet Juli-Augusti.

Och jag e bara så glad =) Tror mycket på denna kullen. Lägger in en bild på kärleksparet som pappa Arties ägare har gjort, även hon som tagit bilden på honom. =)

*kramar*

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

EddaM
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Och min unge hane Fengari är son till Zalma o han har jagj kvar här hemma. Han e så vacker o go. Han är lite över ett årå nu =)

S*Luddhuvet´z

tuska
0

Jag väntar oxå att det ska visa sej om min "Pida" är dräktig.  Hoppas jag inte åkt 120 mil för intet.

EddaM
0

Ja det är ju en spänd väntan bara på att få se dessa hallon tuttar o sedan all väntan på kattungarna nu =) Men kul =)

Hanen jag lånade fanns närmare men jag förstår att om du har åkt så långt att du absolut vill att hon skall vara dräktig =) Jobbigt att behöva ta den trippen ännu en gång.

S*Luddhuvet´z

tuska
0

ja det är inte roligt med omparning, hon gick tom sist men bytte hane nu.   120 mil gör man inte på en kafferast.   jag väntar med spänning.   Grattis till dina hallon då Skrattande

EddaM
0

Hoppas din hona är dräktig nu då Tuska =)

Och tack tack=))

S*Luddhuvet´z

Hawknestgrove
0

Grattis till er då! Vi håller tummarna

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Minka040
0

Håller tummarna för fina bebisar för er båda! Även om jag blir lite avis… Flört

tuska
0

#6  #7    Tack Tack.   Alltid lika oroligt och visst spännande oxå.

varje gång jag ska ha kull säjer min gubbe… sluta med det där. Visst har det strulat lite och han ser hur oroligt det då blir, han ser hur fast jag sitter med kattbebisarna och allt arbete som måste läggas ner vad gäller ungarna.  Men jag älskar mina ungar  det är bara så, värst är separationsångesten som kommer som ett brev på posten när de är leveransklara och ska flytta från matmor.

EddaM
0

Ja det e det värsta, att skiljas från dem. Som tur är så har jag kunnat behålla en del av mina kattungar i närheten. Mamma har två foder honor o mitt ex en. Och nu med FB så har jag koll på nästan alla katter som jag fött upp. Sedan är mina katter ganska smarta o känner igen varandra trots att de har varit från varandra ett tag så när jag hälsar på mamma så nosar katterna på varandra o börjar leka =) Det är bara Zalma som är ledar katten som visar vart skåpet skall stå men det låter mer än vad det är. Och sedan e det lugnt. Har ju som sagt Zalma hemma hos mig nu när hon skall ha små o det fungerar kanon. =) Men denna kullen har jag bestämt mig för att sälja alla…hmmm…tror inte riktigt på detta själv hahaha för det är alltid en som stjäl ens hjärta lite mer.

Men jag hoppas att  jag slipper stödmata nån liten denna gången då en i förra kullen vägrade att äta på mamma de första tre veckorna. Mycket jobb men det ger ju så mycket med. Och jag är väldigt intresserad av genetik så det är väldigt intressant o se vad de ärver från sina föräldrar.

Tack för alla lycka till=)

S*Luddhuvet´z