pojknamn
hejsan jag vill hitta ett namn åt min kattpojke som jag snart ska få, vill hälst att ett " i " ska finas i namnet och järna att det är ovanligt och har någon betydelse
Tacksam för hjälp
Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .
Fundera över dina intressen och vad som är betydelsefullt för dig och utgå därifrån.
Igor och Iseus är fina namn på "i" :)

Isak/Isac = Det är ett hebreiskt namn som betyder han skrattar eller han som Gud ler mot.
En katt låter dig sova i sängen. Ute på kanten.
#3 fint
jag gillar tex gamla namn typ populära och även namn från olika religösa troer typ
Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .
#3, Isak är fint ;) det heter vår ena katt.
Det är sjukt svårt att tipsa namn till andra, men några förslag.. hm, Vishnu, Adonis, Ikaros, Finn, Krishna, Midas..?
Har du ingen favoritserie på TV eller så, som du kan få inspiration från? Mina föräldrar var t ex trogna Beck-fans för några år sedan… deras katt heter Gunvald. ;)
Osiris är också fint.

Har en hane som heter Fengari och det betyder Måne på islänska. Hade det som tema på min förra kull. Och islänska är ett sådant vackert språk.
Skickar med en länk till en sida full med islänska namn o deras betydelse. Nu är detta häst namn men de passar lika bra till en katt=)
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z
#4 Isa är fint. Det är vad man kallar Jesus i islam.
Sixten
Vilken dag är han född+ KAn ju vara till hjälp!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....