Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 2310 ggr
NaimaG
0

Vill hjälpa. Hur?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har för närvarande två katter som ingen av dem haft lätta liv innan. Ena föddes förvildad och den andra är offer för vanvård.

Nu har det blivit så att jag funderar lite på at utöka min kattfamilj framöver och skulle då vilja hjälpa katter som haft det svårt och ge dem ett permanent hem hos oss med mycket kärlek, bus och konstant tillsyn.

Min fråga är nu hur hittar jag bäst en katt som är i behov av ett tryggt och stabilt hem? Och är det svårare att ta emot en katt som utsatts för vanvård/inte haft ett hem när man har en hund?

(bild: Cradle, föddes förvildad)

NaimaG
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

(Bild: Dark Ball, offer för vanvård.)

MonicaLagerquist
0

Ta kontakt med ett katthem.Där finns det alltid katter som behöver hem.

Stolt ägare till tre La permer

NaimaG
0

#2 Jag känner inte till några katthem och i min närhet där jag bor finns heller inga.

oh-la
0

har du kikat in på hittekatter.ifokus? där transporterar de även akutfall om du skulle bo för långt bort.

MonicaLagerquist
0

Vart i landet bor du?

Stolt ägare till tre La permer

NaimaG
0

#4 Jag har frågat där men de hänvisade mig bara till djurskyddet här i västerbotten men det de inte vet är att djurskyddet enbart har läns ansvarig här upp och inget direkt katthem.

#5 Umeå

NaimaG
0

Nu hittade jag sidan med katter i behov av hem på djurskyddet här i västerbotten. Jädra krånglig väg man fick ta för att hitta det.

oh-la
0

mysko… de brukar alltid vara himla sugna på seriösa personer som kan tänka sig att ta emot en kisse. håll koll på trådarna där inne, och dyker det upp något som är intressant kan du ju bara anmäla intrese. vet många som har gjort så. annars är ju blocket tyvärr rena skattkammaren för den som vill hjälpa en katt… hoppas verkligen att du hittar vad du söker!! Glad

Hawknestgrove
0

Och skriv ett litet inlägg på Hittis. stödhem är alltid behövliga, var för inte ställa upp som det om det går?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

mammamia66
0

Hejsan…annars finns kattakuten i norr http://www.kattinorr.se/

och här…västerbotten http://djurskyddet.umea.com/forlorade.htm

http://djurskyddetskelleftea.wordpress.com/anslagstavlan/upphittade/

Våran lilla Råland med å är via kattakuten i norr - privat person!

Lycka till och hoppas du hittar en misse

NaimaG
0

#9 Jag vill inte vara stödhem utan permanent hem till en eller två katter framöver.

Sen har jag ju hund också och många av katterna verkar skygga och då är ju kanske inte ett hem med hund det bästa allternativet. Så svårt att hitta en katt som kan tänkas passa med en hund också.

Upptäckte nyligen också att en utav mina gamla katter jag sökte permanent hem till något år sedan är med på listan i djurskyddet. Känner så väl igen henne, kan inte vara någon annan än hon men man vet ju aldrig mitt minne kanske bedrar mig. Dock är hon reserverad annars hade jag tagit henne direkt.

NaimaG
0

#10 Tack för länkarna. Uppfattade dock inte riktigt det sista du sa. Skäms

mammamia66
0

vilket? Råland med å? det är våran lilla kisseunge som vi tagit hand om via kattakuten i norr - en privata person som är aktiv i kattakuten. Råland är en omhändertagen kattunge som numera bor hos oss från och med igår :)

NaimaG
0

Vad kostar det att de katt från Kattakuten i Norr? Kan inte finna den informationen någonstanns.

mammamia66
0

Har du hittat? Du får nog mejla eller ringa och kolla…

NaimaG
0

#16 Jag har inte hittat "min" katt än. Jag är mer ute efter en svartvit tös eller en gråvit fläckig hane, korthåriga. Av anledningen till att jag en gång ägde två katter som såg ut så och jag saknar de oerhört mycket så någon måste fylla tomrummet. Men tittar lite smått på andra katter också för att se om någon faller på tungan.

Hawknestgrove
0

Tipsar dig att gå in på hittekatter då. Där kommer du nog att få tips! Eller om du går in där och kollar länkar på katthem i din närhet.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....