Kastrerad men svansen går
Gör Arne med….. antagligen rätt vanligt
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Vad lycklig att han inte strilar, för det kan även kastrerade honor och hanar göra. skildnaden är lukten på urinen. Det är revir tänkandet som inte gått att kastrera bort, reviret är inte stort när de är kastrerade. Jag har en sån kastrerad "pisseNisse och det är inte roligt.
#2 Menar du att de även kan komma små droppar när de är kastrerade? Vet annars inte vad som menas med strilar.
JA det lustiga är, att går jag ut med Arne i koppel och han hittar en liten gran, så ställer han sig och riktigt revirpinkar på den. Precis som om han hade kulorna kvar. MEn bara på små granar…..
Med strilar menar jag att de sprayar inte droppar urin.
Ja och Arne verkligen sprayar de små granarna. Man får passa sig och ställa sig på åtminstone 60-70 cm avstånd.
Så gör min hane med och även en av honorna har jag sett.
Fast han pinkar så, jag har hört att det är någon slags doftmarkering även om det inte kommer urin så blir det någon slags markering där ändå.
Så jag tror inte att det är något som ska försvinna för att katten är kastrerad.
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
På en del ställen i huset kan jag hitta små små droppar på väggarna så jag får banne mig gå runt och skrubba väggar också men jag vet inte om det är han eller hunden som gör det. För att hunden ska markera måste han ju lyfta på benet och det har han aldrig gjort inomhus, kan det då vara katten som är den skyldige?
Här hemma kan jag se små fläckar på väggen, det kommer när hunden gör snabba rörelser, då är det dax för spolning av förhuden på hanen. Det är mycket med dom här djuren. Det kanske är något du ska kolla innan du anklagar kissemissen
#9 Anklagar inte katten, frågade bara. Men hur går det till när man spolar förhuden på hunden då? Kastrering skulle han dock behöva. (nu blev det OT)
Är inte det preparatet rceptfritt? Man köper färdiga doser.
Sen kan du kolla här:
http://hundar.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=5be7c52e-2d10-4568-be68-f09f4898942d
eller här:
http://sancha.bloggplatsen.se/kategori/37710-hunden-forhudskatarr/
#11 Tack. Då ska jag fixa det till hunden.
På mina vovvar använder jag väteperoxid vid behov. ordination av veterinär.
Nu kom vi in på katarr

Jag har till och med en honkatt som står och pinkar på granar när hon är ute…Sara beter sig precis som en herr-katt så tusan vet vad hon har i huvudet. Inga kulor i grenen i alla fall
Rasmus går gärna runt i huset och ruskar svans mot väggarna men det kommer inget som tur är. Däremot är han en liten filurkatt med något fel i proppskåpet för han kan sätta sig på en kudde eller dyna och lägga en rejäl sjö - det är inget revirstril utan en total felpinkning. Nu senast på stora 3x2,5 meters mattan i uterummet som låg ihoprullad. Alltså inte på sin vanliga plats - vilket Rasmus inte gillade. Det talade han om genom att pinka på den
. I det läget är katten till salu!
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
ja granar….igen. Varför?
Kanske gillar dom terpentinlukten från granen

Även cypresser och tujor brukar få en dusch. Ärligt talat luktar dessa växter lite kattpiss även utan besök av katt…
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
Då är Rasmus som Arne, så fort han ser en låda som är öppen. Fick i sista stund räddat alla virkade kattleksaker som jag har i en plastlåda förra veckan. HAr lådan inskjuten under kökssoffan med lock i vanliga fall, men nu höll jag på och packade ner i kuvert och då tänkte herrn att hans skulle pinka… Kom ett par droppar, tur nog på plasten bara…. Då fick Arne flyga utan vingar tvärs över köket…HAr ett par gånger vaknat av att han suttit i vedlådan och det har skvalat rejält i den….