hjälp, hon fäller jättejättemycket!
jag har en katt på 7 år, jag har haft hon sen hon var kattunge och hon fäller JÄTTEMYCKET, alltså inte som vanliga katter.. Jag har haft andra katter och känner många med katter som självklart fäller, men min katt asså om man bara smeker henne på ryggen EN gång så blir handen full av katthår .. :S
va är de för fel? för min mamma är också allergisk och blir riktigt arg när de flyger massa katthår i maten VARJE dag och kläderna blir helt vita av katthår och det flyger massa katthår i luften typ helatiden.. föriövrigt har hon lixom inte "tappat" päls på vissa ställen utan ser helt vanlig ut. p.s hon är en siameskatt,
Borsta henne oftare =) det är varmt så då är det naturligt att katterna vill byta till svalare dräkt. Om du inte ställer ut katten så kan du testa att använda karda som tar upp mkt päls.
Våran bondkatt är likadan spelar ingen roll hon fällar supermycket speciellt i jämförelse med dom andra katterna vi har.
/Fridaybrew
#1 men hon har så "tunnt" päls eller va man ska säga, och så är hon så "tunn" eller hon är mager fastän hon äter hur mycket som helst, men så känns de som om de verkar som att hon typ får ont av piggarna eller aa de på borsten ;p …
Vad är karda ??
http://www.mamut.net/controls/shop/shops/12/3/default.asp?wwwalias=satchmosbutik&gid=52
är exempel. Finns de med gumminoppor eller vad man ska kalla det, bör inte vara lika "hårt" som metalborsten.
/Fridaybrew
köp en furminator! :-) finns tex på apoteket. Det är en kamm som drar bort allt löst hår. :-)
#4 hur mycket kostar en sån o är de säkert att den lixom funkar ? :P
folk gör ju värdelösa saker bara för å tjäna pengar nu för tiden så man kan aldrig va säker innan man vet :o
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag kammar med min furre ;)
Borsta henne utomhus (på balkong etc) 3 gånger om dagen.
- Innan du åker till jobbet/skolan
- Före middag
- Innan du går och lägger dig
Eller bara före middag och innan du går och lägger dig.
Borsta i ca 5 minuter så borsten blir full av hår så ska du vara glad över att det inte ligger hår överallt i ditt hem :)
#5 Furminatorn ska inte användas på katter mer "finare"/tunnare päls såsom siames eller korat då man kan skada huden. Står på förpackningen och hemsidan om man tittar.
Rekomenderar en gummikarda.
#8 men gummukardor tar väl inte upp mycket päls??
hade en innan till min schäferhund och det kom nästan ingen päls alls fastän hon brukade fälla jättemycket annars, och dom "gummi piggarna" är rätt stora för min katt tror jag, hon är jätteliten och "tunn", mindre än vanliga siameser då mina kompisar har siameser också,,
#9 Köpte en furminator till mina husisar och en karda typ sånhär: http://trimkompaniet.space2u.com/arkiv/gummikarda.jpg till koraten och sys bebban(vitfläckad sia) men har gått över till kardan på alla då den tar mkt mer. Kanske beror på vad det är för karda?

#6 Härligt att se så nöjda katter som gillar borsten!
Du kan ju skicka in filmen till de som saluför Furminator så blir du nog en peng rikare. Jättebra reklam!!
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
att duscha dom går ju oxå då mycket död päls sköljs bort. annars raka henne..
S*Winsnes Wilda
#12 jo vi tvättar henne väldigt ofta men det skäljs lixom inte bort men när man tar handducken på henne kommer all päls på handduken så denblir helt hårig..
hon skulle se helknäpp ut om man raka hon ;o
om utseendet är viktigare än pälsen,ja då får ni stå ut.. kolla över kosten oxå.
S*Winsnes Wilda
Man rakar inte en katt bara för att man ska slippa katthår.
Ne, då kan man ju skaffa en nakenkatt ;)

#15/16 Fast lite kan jag förstå tanken. Jag talade med en som trimmar och hon sade faktiskt att en katt kan behöva en nedklippning (ja långhåriga då var det väl tal om) då och då just för att främja pälskvaliteten. Ludde fällde väldigt mycket och hans päls tovade sig ideligen. Vi försöker hålla efter den men katten är inte samarbetsvillig. Vi vidtalade en som är utbildad katt-trimmare och hon rekommenderade en nedklippning. Nu (efter 2 månader) växer pälsen ut igen och är ca 3 cm. Mycket mindre problem och den nya pälsen är kanonfin och fäller inte alls lika mycket.
Men inte rakar man korthåriga katter - kan jag inte tänka mig i alla fall.
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
kolla denna! Mina katter älskar den!
http://www.myone.se/e-handel.html?category=2079&product=41074
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Vi har en "vanlig" metallborste, och våra tre korthåriga katter älskar den. Ena katten kommer rusande så fort man tar fram den och åmar sig, pratar högljutt och börjar spinna och göra sig till när han blir borstad. Eller putta bort de andra om man borstar dem.
_No way! Yes way!
Korthårig eller ej, borsta så ofta du kan.