Orolig för min kattunge
Våran 10 veckor gamla kattunge busade som vanligt idag, fullt ös med andra ord och jagade en liten boll. Våran hund låg på golvet å han raceadde förbi henne då hon skulle vara med på något vis å ska fånga honom med tassarna. Hon bet absolut inte, men slog ju med sina grova tassar. =( Han for iväg jätterädd och på sned lr vad man ska säga. Sen är han helt lugn och bara sover och sover, Han har bajsat och druckit men inte ätit. Men han är långt ifrån sig själv! Kan det vara hjärnskakning och vad göra? Någon som har några tankar? Jag är så himla orolig för min lilla bebis=(
MVH Elin
Om kattungen inte är sig själv och inte äter så är det veterinärbesök imorgon bitti som gäller. Kattungar kan snabbt bli uttorkade och dåliga, så dem ska man vara rädd om.

Han har bajsat, kissat och druckit men inte ätit…han gick en liten liten sväng förut men vill fortfarande helst bara lägga sig å sova.
Var har du mammakatt någonstans?
(Enligt lag får inte kattungar tas från sin mamma förrän de är 12 veckor gamla).

Givetvis har jag mamman oxå.

Ville bara meddela att han har repat sig mycket nu! Hoppas det håller i sig för än är vi inte riktigt framme.
Det man kan ha i åtanke är att det kan bli inreskador. Då blir de bleka i tandköttet och i munnen (vit som kokt fisk)
Hoppas att inte så är fallet.
En sjuk kattunge har ofta ragg när de sover och är krum i ryggen när de rör sej.

Hur har det gått?

Har lillmisse repat sig???