Min lilla Majs..
I morgon sker det, i morgon ska hon på operationen.
Vid denna tid i morgon är min lilla Majs nog väldigt trött och slut.. Om allt går bra vill säga.
Oron och skräcken börjar komma.. Klumpen i magen växer sig större.. Jag får panik. Har sytt en strumpa men är rädd att hon skämms för mycket i den. Som det är nu lägger hon sig bara när hon får den på sig. Tratten är INTE ett alternativ alls..
Vad ska jag göra med min lilla Maja.. Ursch, vill inte detta, stackars stackars vän… :(
Ska hon kastreras?
Du behöver inte vara orolig, det går så bra. Du kanske inte behöver strumpan och hon lär sej iså fall att ha den på några dagar.
#1 Nej hon ska operera bort en juver tumör :S
#2 Om jag inte har strumpan så måste hon ju ha tratten. Hon får ju inte slicka på såret :S

#0 Vad gör det om katten skäms…bättre än att såret går upp
Du kanske kan varva mellan strumpan och tratten. Det skall säkert gå bra. En kastration är ju ungefär samma ingrepp och det funkar för det mesta utmärkt.
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
Det finns ju mjuka trattar med, som blir som en liten kjol runt halsen men de blir inte så instängda som med en platstratt….kanske ett alternativ. Kolla med din veterinär om de inte säljer sånna.
Såg att det va en juvertumör som ska bort, så då behöver du nog en strumpa, sätt på den innan hon är riktigt vaken då tror hon att det ska vara så. Köp en tratt ifall du skulle behöva en, bra att ha hemma. smärtstillande medel finns att ge katter vb. be veterinären om ett recept.
Fråga om du kan få lite tubgas som passar över kattmagen, den är luftigare än en strumpa går att klippa hål för benen och rumpan.
(Tubgas är det som man sätter närmast huden vid gipsning finns i olika storlekar)
Håller tummarna för dej och kissen, berätta hur det går.
Tack alla för svar, ska prata med veterinären i morgon..
Strumptyget är ett tunt strech tyg…
Tratt ska köpas så jag har en utifall det blir knas med tratten, och #4 Självklart är det så, men inte roligt att hon skämms heller. Som de är nu glmmer hon sig och lägger sig raklång på golvet. Men de går säkert bättre..
Men jag skriver i morgon och berättar hur allt gått..
Tack igen
######
Nu är min lilla Maja hemma från operation. Groggy och trött men allt verkar ha gått bra.. Vi får se närmare kvällen… Låångt sår har hon i alla fall, hela raden togs bort men dom hittade inga fler tumörer och det är ett jätteplus!! Nu ska hon få vila!!
Vad skönt att Maja är hemma och allt gått bra. Hon piggar nog snart på sig
Hoppas att allt går bra med strumpa eller tratt, du fick säkert en del papper att läsa om vad som gäller när en kisse är nyopererad. Viska i hennes öra att det kommer att kännas bättre imorgon.