Rädda två underbara Birmor!
Vi vill ge våran historia och be om eran hjälp.
Vi är två renrasiga heliga birmor som föddes för ca 10 år sedan, då växte vi upp till 12veckor ute på Dalarö. Sen hamnade vi i en familj i 10 år med mycket kärlek. Därefter hamnade familjen vi bodde hos i en kris. Vi lämnades med många tårar in på ett katthem tillsammans med stamtavlor och vaccinationspapper. Katthemet kunde inte ta emot oss, utan vi skickades till en annan person och hamnade i våran lilla bur i en källare. Efter många samtal beslutades om avlivning. Vi hade en dag på oss. I och med att vi var ID-märkta kunde våran uppfödare hittas och med ett sista hopp ringdes våran uppfödare upp, där det sas att imorn skulle vi avlivas om inte vi kunde ta emot/hitta någon annan att vi skulle bo hos.
De kunde absolut inte acceptera en avlivning utav två helt underbara, välnärda, helt friska vackra katt-hanar. Så vi hämtades.
Vi hamnade hemma hos henne, tillsammans med 2 andra katter (honor). Dessutom tillsammans med Jenny (nya "matte") och hennes dotter (1,5år). Vi är nyfikna, aldrig vart rädda för något, spinner mycket och högt, går efter alla i huset, går på lådan och äter mycket.
Men nu är det ju så att vi inte kan stanna här heller. Vi har bara fått mellanlandat, vi kan inte vara här tillsammans med de andra honorna och vill hitta ett stabilt hem snarast…
Om det finns någon snäll själ som vill hjälpa hör av er!

Gud så vackra ni är.
Kan vara bra att skriva vart ni sötnosar finns?
Det blir nog inte svårt att hitta ett kärleksfullt hem till dessa gammla förståndiga godingar.

# 3 Katt-bröderna finns just nu i Stockholm, men i och med att jag och min familj ska ut på husvagnssemester till Öland så kan det nog ordnas med skjuss efter vägen… Och efter den 23e om vi inte hittat ett hem till de här i Stockholm flyttas de till Borås katthem/hem till en person i Borås eftersom vi ska iväg till Öland så måste vi göra så…

# 5 Jag visste inte säkert vart jag skulle lägga in denna…. Hoppas det inte gör något. :(
Jag vet inte vilket katthem, det var min vännina vars kille är engagerad i ett katthem därnere. Och om inte deras katthem kunde ta emot dem, så skulle de få bo hos henne/honom tills vidare. Killen som är engagerad heter Patrik. Och de är nära vänner till mig.
Nu hänger jag inte med riktigt. Så fort någon här inne börjar söka hem till en katt så brukar tråden låsas. Vad är det för skillnad på den här tråden jämfört med andra "hemsökartrådar"? Fina rasrena birmor med stamtavla?
Läser du mitt svar så skriver jag i inlägg #6 att vi hänvisar till djurannonser. Men när de kommer upp på tal om ett katthem i Borås undrar jag om det är Ovännerna de ska lämnas till, därför skrev jag ett svar här i tråden istället för att starta en ny tråd.
Så det har inget att göra med huruvida katten har stamtavla eller ej, utan ALLA annonser hänvisar vi vidare, likaså med denna.
Ni hänvisar vidare OCH låser tråden. Frågan om katthemmet kan väl tas via PM? För övrigt så har TS redan svarat på den frågan.
#8 Håller med. Andra trådar om katter som behöver ett hem låses och hänvisas, men inte när det gäller raskatter? Jag kan ha fel, men så uppfattar jag det. Och andra också tydligen.. 
Så har det varit tidigare med. Några raskatter behöver akut hem, då de är hittekatter, det var helt okej då att det efterlystes, men "vanliga" hittekatter hänvisas till hittekatter i fokus.
#10 + 11
Innan ni börjar gnälla så kan ni ju ta och kika runt lite på sajten så ser ni att även flertalet annonser handlar om raskatter också och dessa låses och hänvisas vidare.
Hur det var tidigare skiter jag faktiskt högaktningsfullt i för då var jag inte värd och inget jag tänker ta ansvar för heller. Så jag vill inte höra några löjliga anklagelser om att jag låter raskatter glida runt på något bananskal.
Och om jag inte har er tillåtelse att skriva i denna tråd utan ska ta det via pm med TS, föreslår jag förslagsvis att ni två lever som ni lär och tar detta via pm med mig.
Eller är det bara den vanliga svenska avundsjukan som visar sitt fula tryne igen?
För baksätesmoderering betackar jag mig för. Jag har redan flertalet utsedda Medarbetare för detta ändamål och behöver inga fler.
Till TS:
Jag frågade för jag var rädd att de skulle hamna på detta ställe.
vadå djurvänner? djurplågare skulle jag säga…stackars, stackars små oskyldiga missar…. jag är glad att inte någon av mina små änglar kommer därifrån iallafall…. blev aldeles tårögd när jag läste:´( jag menar.. hur kan dom????
#12 Där fick vi minsann en knäpp på näsan! Ska man få såna bassningar för en fråga? Då tackar jag för mig, jag tycker nog att man kan svara på ett mer taktfullt sätt.
Nu tycker jag din fråga var en antydan till en anklagelse. Kan man inte bidra med något positivt istället så kanske det är dags att söka sig vidare till andra ställen då?
Dessutom så finner jag ingen mening med att ta den diskussionen i denna tråd.
Och så tänker vi på språket. Eller det gäller inte alla här?
Uppenbarligen så gör det väl inte det då. För det var väl dit du ville komma?
Hoppas katterna fått ett gott hem.
Ser inte bättre ut, nej.
Och i inlägg #12 ser du vad jag anser om baksätesmoderering ;)