Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 1664 ggr
Anken
0

Skaffa kompis till min katt?

Hejhej, jag har lite funderingar. Jag har en katt som fyller 3 år i juli och han verkar ganska ensam av sig. Han kna gå omkring och jama även fast alla är hemma och han verkar ha så tråkigt hela tiden, när man leker med honom så blir han uttråkad så snabbt så jag funderar på om han kan behöva en kompis. Jag jobbar, min mamma jobbar och min bror går i skolan/är inne på sitt rum. Jag tror han skulle må bättre av att ha en kattkompis men jag vet inte. Han växte upp i en villa med massor med hundar och katter.

Övrig info som kan hjälpa: Han får springa lite på loftgången(en lång gång med ytterdörrar som han gillar att vara på), han får vara på en normalstor balkong när han vill(om någon är hemma) och det är en ganska stor lägenhet på två plan. Han är alltså innekatt. Går även ut med honom i koppel ibland.

Sen undrar jag om jag ska skaffa en kattunge, en i hans ålder eller en litet äldre katt. Tanken är en lekkompis men han behöver även lite uppfostran eftersom han mamma inte brydde sig om honom när han var liten och hans syskon såldes för tidigt. Han har en ful vana att kissa på saker om han inte får uppmärksamhet(ja, det är sant).

Mvh anken. Tungan ute

Anken
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Om ni undrar hur jag vet att han kissar om han inte får uppmärksamhet så är det såhär: om jag inte är hemma så mycket så kissar han på min säng, om han sitter i mammas rum och jamar så sitter han på hennes säng och om man inte svarar eller går dit så kissar han, hehe. Tur att han är söt. =P

Anken
0

Nu är jag jobbig va, som proppar tråden full med egna kommentarer, hehe. Tänkte bara säga att jag ska köpa katten genom ett katthem i sthlm, så om ni vet var man kan hitta länkar till deras sidor så är det kanon. Är inte helt bra på att googla. Flört

essut50
0

Kolla den här länken , kolla på Stockholm så får du några katthem att fundera på.

http://www.katter.nu/sv/katthem.htm

den här oxå finns nu i Stockholm

http://www.kattluckan.org/

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Anken
0

#3, okej. Tack =)