bör man hitta nytt hem?
Jag måste bara fråga detta. Bör man söka nytt hem till en katthona och hennes två veckor gamla kattunge med anledning till att hon inte går ihop med andra katten i huset?
min åsikt är, att man inte bör göra något nu. Hon har ju unge. Vad är det för kön på den andra katten? HAr de samsats förut? Tycker att vänta ut tills lillkatten flyttar, så kanske det stabiliserar sig då. Och att flytta en kisse med bebis det är inte bra.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
#1 Andra katten är hona uppebarligen. Jag undrade för jag tittade på denna annons.
Fy fasen så elakt! MAn kan undra om det ens är tillåtet? Håll liv i denna tråd!
drar in detta på Hittekatter också, för det verkar ju rent ut sagt förj***t….
#3 Ja jag funderade allvarligt på att ta katthonan själv för att jag tycker synd om henne (har haft kull förr) men jag kan inte sedan började jag undra ifall man verkligen kan göra så dvs skicka iväg honan med sin unge. Vet att alla har lite olika inställningar kring det.
har frågat Medarbetare inne på Hittis om detta nu. Är lite osäker om det kan läggas ut på öppen plats på Hittekatter och då får de lägga ut det.
Fråga på Djurskydd i fokus…..
#7 Har gjort det nyss, får se vad de säger. Jag vill inte vara elak mot ägaren men jag tyckte bara att det osade okunskap om annonsen.
Bra. och jag emotser svar inifrån Hittekatter.
Har sett annonsen då jag bor i trakterna :( Fattar inte varför inte blocket har stoppat annonsen! Hon kan ju inte sälja en kattunge på 2 veckor! Eller det kanske man får om man även säljer mamman?
Jag tror nog att katterna trots allt får det bättre hos någon annan. De bor ju i en vanlig kartong utan ens en filt :/ Tur i oturen att det bara blev en unge iaf :/
#10 Bor själv i trackterna och jag reagerade starkt på annonsen.

Man får inte sälja en ensam unge men det finns inget som hindrar att man säljer mor och barn.(Sen kan man ju diskutera lämpligheten men med den oseriösa och okunniga ägaren så är det kanske lika bra)
Stolt ägare till tre La permer
#11 Ja, jag också såklart. Ingen kan väl tycka att den annonsen är kul att hitta :(
#12 Ja, det tror nog jag oc kså :/
Kan ju meddela det jag skrev inne på Djurskydd.
Jag kontakta Blocket igår och hänvisade till Jordbruksverkets regler och det som står på Blockets hemsida om vad som är tillåtet.
Nu när jag kollade tidigare idag så är annonsen borta, så antar att Blocket tagit bort den.. för skulle ju vara en ren tillfällighet att katten är såld just nu då den varit inne ett tag på Blocket.

Men Jordbruksverkets regler säger att man inte får ta kattungar från sin mamma före tolv veckors ålder .Den reglerar inte om man säljer mor och barn tillsammans.Så i princip var det inget fel på anonsen.Blocket har väl inte heller några regler för hur man får sälja mor och barn tillsammans.
Med en sån dålig ägare kanske det är bättre att katterna får byta hem.
Stolt ägare till tre La permer
Inne på Hittekatter flyttas ju hemlösa mammor med ungar och mammor med ungar i stödhem till nya hem.
Tycker själv det är VÄLDIGT olämpligt, att flytta runt katterna på det viset. Ibland tom långa sträckor.
Men ibland så är det lika bra att katterna får flytta, för deras egen skull.