Misslyckad fastingbortagning.
Laste pa en artikel har, VIKTIGT ATT FA BORT HELA FASTINGEN, AR MUNDELEN KVAR KAN DET BLI INFEKTERAT.
Mina tva katter har nastan varje dag fastingar. Det har alltid gatt bra, att plocka bort dem.Fast idag kom bara kroppen pa en fasting med.
Skall ocksa skriva till en veterinar, men far kanske fortare nagot svar har.
Tack pa forhand och ha en bra sommar.
Om det blir rött runtom stället där fästingen var efter 48 timmar så borde man besöka en veterinär, fast bäst är ju att göra det ganska snart efter att nam inte fått bort munnen 
Du kan klippa ner håret på stället så du vet vart fästingmunnen befinner sig, så kan du kolla ibland om det blir rött runtomkring, om du dvs inte besöker veteerinär direkt, lycka till 

Jag har misslyckats många gånger att få bort hela, och det har aldrig hänt nåt. Så sådär jättefarligt kan det inte vara.
Hatar cancer och älskar vårlökar.
#2 samma här. Ibland tar jag en pincett och tar bort resten.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
ja jaga inte upp dig i onödan. För det mesta så går det bra!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Du kan förstås försöka pilla bort den med två tandpetare eller en smidig pincett.
Lycka till!
Jag har fått höra att man ska låta huvudet vara om det råkar bli kvar. Det blir bara värre om man pillar. Då ökar risken för infektion. Huvudet kommer att falla bort av sig själv när kroppen stöter bort det.
ja det är ungefär som om när du får en sticka i fingret och inte får ut hela med en gång. Den ploppar ut själv. Normalt sett, så fixar det sig. KLart ibland så har man otur, det finns ju de tillfällena
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....