Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 1434 ggr
NaimaG
0

Blir det intriger?

Om man har två kastrerade hanar och en kastrerad hona tillsammans är det då risk för att hanarna slåss sinsemellan över honan?

MonicaLagerquist
0

Nej det brukar det sällan bli.Det beror mer på individen än på könet på katten.

Stolt ägare till tre La permer

NaimaG
0

#1 Ok. Jag fick värsta slagmål scenariot framför mig mellan hanarna. Men vad är bäst att ha en hona eller två när man har två hanar eller det kanske inte spelar roll?

Hawknestgrove
0

här har vi en kastrerad hane och tre kastrerade flickor funkar hur bra som helst

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Tasspuls
0

#2 Om alla är kastrerade spelar det nog ingen roll, då blir de ju av med hormoner och diverse dofter :)

Hawknestgrove
0

Tja, men två killar kan ju även om de är kastrerade bli osams om de inte varit tillsammans från början. MEn visst kan det gå:

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

NaimaG
0

#4 Så bra, då slipper jag oroa mig mer om det den dagen då jag hittar min svart/vita huskatts hona. (Varför just svart/vit är för att jag saknar en viss tös jag ägde som var svart/vit sedan vill jag också hjälpa redan existerande huskatter till nytt hem därav ingen kattunge)

Tasspuls
0

#6 Men, det är ju dock inte säkert att personligheterna går ihop. Jag menade bara att de nog inte kommer slåss om honan, men de kan ju slåss om reviret. Även honan kan ju vara "bråkig".

NaimaG
0

#7 Fullt medveten om det. Men jag har sökt rätt hona i 1 år och än inte funnit henne så jag är noggrann med att hitta det jag söker och mitt krav är att jag ska kunna ha henne på prov. Jag fortsätter mitt letande.