Ni som har/haft kattungarpå eran katt?
I vilket rum har ni eran katt och hennes kattungar? Har ni valt platsen åt henne eller har hon valt den själv?

jag gjorde iordning en låda åt puma när hon fick ungar för några år sen men hon hade spridit ut dem i hela lägenheten 1 låg i min säng på min halva till o med o 2 i lådan o en på dörrmattan..
Min hankatt som då även var pappan till ungarna hade nog stressat puma o sen så var han elak mot bebisarna så jag fick hålla dem åtskilda i olika rum tills ungarna var ca 8-9 veckor gamla.. ofta tänker man inte på att pappakatt kan vara en fara för ungarna..
Min kisse är ensamkatt, men har en hund här hemma, men hon var med när mammas katt fick kattungar och dom rörde hon inte.
Jag bestämmer vart honan med ungar ska bo. Just nu passar det bäst att ha bolådan i köket. Lätt att spärra av för barn, lite undanskymt men ändå en plats där vi i familjen ofta är.
Mina honor har alltid accepterat platsen jag valt till dem och deras ungar. De har alltid fött någon annanstans än i bolådan, men efter att ungarna har lagts i bolådan har de köpt min lösning.