Katter iFokus

Katter

Etiketter: avelgenetikuppfödning
Läst 1062 ggr
[Sandraaa]
0

Ni som har/haft kattungarpå eran katt?

I vilket rum har ni eran katt och hennes kattungar? Har ni valt platsen åt henne eller har hon valt den själv?

Destany
0

jag gjorde iordning en låda åt puma när hon fick ungar för några år sen men hon hade spridit ut dem i hela lägenheten 1 låg i min säng på min halva till o med o 2 i lådan o en på dörrmattan..

Min hankatt som då även var pappan till ungarna hade nog stressat puma o sen så var han elak mot bebisarna så jag fick hålla dem åtskilda i olika rum tills ungarna var ca 8-9 veckor gamla.. ofta tänker man inte på att pappakatt kan vara en fara för ungarna..

[Sandraaa]
0

Min kisse är ensamkatt, men har en hund här hemma, men hon var med när mammas katt fick kattungar och dom rörde hon inte.

Silvestris
0

Jag bestämmer vart honan med ungar ska bo. Just nu passar det bäst att ha bolådan i köket. Lätt att spärra av för barn, lite undanskymt men ändå en plats där vi i familjen ofta är.

Mina honor har alltid accepterat platsen jag valt till dem och deras ungar. De har alltid fött någon annanstans än i bolådan, men efter att ungarna har lagts i bolådan har de köpt min lösning.