Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 1645 ggr
[aammE]
0

Hur ska vi göra?

Vi har precis fått hem en katt vars förra ägare dött, så han har levt ensam i en lägenhet med sin mamma i 2v.

Nu har vi försökt att introducera honom för våran honkatt, Mimmi. Men de gillar verkligen INTE varandra. Han avger något konstigt kuttrande ljud och Mimmi fräser åt honom.

Hjälp?

Göran (när han tittar på Mimmi):

Mimmi tittar på Göran:

Är det kört efter som att det verkligen inte finns någon personkemi eller kan det gå ändå?

Imasy
0

Lugn lugn, det kan ta ett par veckor innan de blir vänner med varann, så ge inte upp hoppet ännu ;)

[aammE]
0

#1 Okej, tur det. :D

Maria
0

Håller med. Det gäller att ha tålamod baraGlad

/Maria

essut50
0

Försök med Feliway det brukar hjälpa.

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

[aammE]
0

#4 Jag är väldigt skeptisk till sådana produkter, det känns som att man drogar katten och det gillar jag inte. Men tack för förslaget. Glad

Imasy
0

Fast detta sänder ju ut kattens naturliga feromoner, så de får ju inga "tillsatser" eller vad man ska säga ;)

Hur har det gått med dem annars?

[aammE]
0

#6 Aha, okej..

Inatt så slogs dem tydligen (jag sover som en stock, hörde inte ett ljud trots att det flög blomkrukor över hela lägenheten), men nu ligger de inne i badrummet och tittar på varandra utan att fräsa.

Imasy
0

Asch, de skulle säkert bara visa vart skåpet ska stå ;)

Bara skåpet är på plats så att säga, brukar de komma på att man kan både leka och mysa tillsammans ;)

Maria
0

Är katterna kastrerade? Så att inte en massa hormoner spökar också…

De gånger jag har föst ihop katter, både stora som små, har det tagit några dagar, kanske en vecka och sedan har allting varit frid och fröjdGlad

/Maria

[aammE]
0

#8 Låter mycket bra! Glad

#9 Hanen är kastrerad och honan äter p-piller men ska kastreras nästa månad. (hon var inte i kondition att kastreras när vi fick henne)

Sissi
0

Precis som #8 skriver så låter det som att de gjort upp om vem som bestämmer. De kan ta flera veckor innan de anpassar sig till varandra, så håll ut ett tag till.

*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

[aammE]
0

Nu har de gjort upp vem som bestämmer och stortrivs tillsammans! Yaay!

Josefa
0

Härligt!!

MajaBack
0

Grattis, och bra jobbat!

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Underbart, de brukar lösa det bra utan att vi tvåbenta lägger oss i. Fast har vi inte alla blivit stressade i början av detta fräs och så :-D

[aammE]
0

#15 Ahaha, OM jag har varit stressad över det! Mimmi SKREK verkligen som en tok ibland. Men sedan upptäckte jag att hon skrek så fort han bara gick förbi henne, dramaqueen… Skrikandes