Katter iFokus

Katter

Etiketterbildtrådarvideoklipp
Läst 2610 ggr
Fridoliin
0

Intresse-photoshop?

Hej!

Jag sitter oftast sysslolös om kvällarna och tänkte höra om det finns något intresse för att få sina bilder photoshoppade av mig.

Enkel retushering menar jag då. Då jag ser mig själv som nybörjare.

T.ex. Om du har en bild på din katt när den har en sele på sig, så skulle jag kunna klona bort selen. Eller andra saker i bilden som anses störande. Eller ändra färger, kontrast mm. 

Om det nu finns något intresse för detta (om ni nu förstod mitt luddiga inlägg) så är det bara att posta bilder här i tråden och skriva vad ni vill ha ändrat i bilden så ger jag det gärna ett försök.

Mest för skojs skull! :)

/Frida

Och jag vet att den här tråden borde ligga på bildredigering.ifokus, men då jag vill redigera kattbilder då jag ska skaffa katt i sommar så tyckte jag att den passade in bättre här.

/Frida

Medarbetare på Sång.ifokus.

Stå på dig, annars gör någon annan det.

Fridoliin
0

ingen? Putt

/Frida

[Norrbysa]
0

Jag har en hel del bilder på min katter i mitt album som jag bad om att få redigerade inne på bildredigering förut minns jag. :-)

länkt till min tråd.

Sagolika
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Önskar få tråkig bakgrund borttrollad på denna  bild :)

Fridoliin
0

Gav din bild ett försök, tofsarna på öronen vart rätt svåra ;)

Ändrade så att hela bakgrunden blev som golvet. Säg till om du vill ha en annan variant. Ändrade även lite nivåer i bilden så att den blev lite skarpare :)

/Frida

Fridoliin
0

Ändrade lite färger och kontrast o la dit en enkel svart ram. Kan kolla om jag kan hitta på något kul merd dina andra bilder :)

/Frida

Fridoliin
0

Ännu en :)

/Frida

Sagolika
0

Tack snälla Fridoliin! Vad duktig du är :) Jag undrar bara. Går det att ta bort en sak till? Till höger i bild i kattens krage syns en liten brun "flärp". Det är handtaget på en papperskasse som egentligen är bakom eller bredvid katten. Den har aldrig suttit fast i hennes krage ;). Jag förstår om det inte går, men OM det går vore det toppen om du kunde ta bort den med. I övrigt är jag jättenöjd.

Labolina_73
0

Ingen kattbild dock, men jag har försökt att få bort ena strået men lyckas inte få till det bra.. Snälla om du kan får du gärna försöka.

Tack på förhand.

//Linda

Fridoliin
0

SkrattandeKan ge det ett försök när jag kommer hem från skolan. Roligt att det fanns några som var intresserade!

/Frida

Fridoliin
0

#7 haha jag som trodde det att det var en tova! Tänka sig, men klart jag ger det ett försök! Glad

/Frida

Fridoliin
0

Sådär Sagolika! Försökte få bort flärpen. Blev inte så jättebra, nu ser pälsen rätt rufsig ut då det är svårt att klona så att topparna på pälsen fortfarande ser snygga ut. Men du får avgöra själv vilken du tycker om bäst :) Släng gärna in fler bilder när du ändå håller påOskyldig

/Frida

[Norrbysa]
0

Åh tack va fina bilderna blev. :-)

Fridoliin
0

12#

Tack själv :) Kanske gör några fler om det är ok med dig :)

/Frida

Fridoliin
0

-Labolina!

Gav din bild ett försök. Blev inte jättebra, men det var det bästa jag kunde åstadkomma. :)

/Frida

dara
0

hittade just denna tråd och tänkte ge dig något att jobba med ;)

här vill jag ha stor beskäring och bortrensning och allmänt fix. skall kolla om jag hittar lite roligare bilder men gillar hur anni kollar på denna bilden

dara
0

här är en jag skulle vilja ha bort selen på och allmänt tillfixas och beskäras… om du vill, vill säga

Fridoliin
0

great!  Ska se vad jag kan åstadkomma, fast det får nog bli imorgon. Fler bilder välkomnas :)

/Frida

Brajg
0

Blev fruktansvärt sugen på att lära mig greja med bilder tack vare denna tråd :) (tack Fridolin)

Tog bilden som dara postade och försökte få bort kopplet och det gick väl ok. Hoppas jag inte trampar på några tår men kunde inte låta bli. Har dock inte beskärt den eller något, roterade den dock :)

Fridoliin
0

18# 

Vad roligt! :D 

Jag tyckte det var jättebra, ska själv ge den ett försök när jag kommit hem från skolan :)

/Frida

Fridoliin
0

Labolina

Här kommer bilden, glömde den i mitt förra inlägg till digOskyldig

/Frida

Fridoliin
0

Dara

Så, klonade bort, beskar och ändrade lite kontrast. :) På den andra bilden med Anni på så skulle det vara bra med lite tydligare instruktioner, mest för att du ska bli så nöjd som möjligt. :) Men jag sitter o fixar lite så får vi se hur det blir :)

/Frida

Sagolika
0

Hej Fridoliin,

Har haft lite internetproblem och mailproblem här, så jag undrar bara om mitt mail till dig kommit fram?

Fridoliin
0

Jajamänn, har fått ditt mail, sätter igång med bilderna lite senare ikväll :)

/Frida

Sagolika
0

Oh, vad bra att det kommit fram :) Tack!

Fridoliin
0

15# 

Här kommer bilden på Anni :) (Som jag antog att katten heter)

Då det var fruktansvärt svårt att få bort alla sakerna och samtidigt få det att se snyggt ut så gav jag rätt snabbt upp den idén, istället försökte jag lägga till lite effekter m.m så att man skulle fokusera mer på katten istället för allting runtom. Gjorde också katten lite färgglad och omgivningen lite mer matt. Gör gärna en annan version om så önskas :)

/Frida

dara
0

tack så mycket de blev jättefina och så fint ni fick fram anni på bliden med där hon sitter hopkrupen

Fridoliin
0

26# 

Vad bra att du blev nöjd! Glad

/Frida

Fridoliin
0

Putt

/Frida

Sagolika
0

Hej Fridoliin,

Har du hunnit göra vid mina bilder? :) Mailen har varit lite konstig igen, så har du skickat mig ngt mail har jag inte fått det.

mvh Nina

Fridoliin
0

29#

Jag håller på för fullt, är inte så duktig på det där med att fixa bakgrunder o ändra, men jag gör en testvariant o mailar den till dig när jag har gjort den klar så får du avgöra om du tycker om den eller inte, kan skicka ett pm till dig när jag har mailat iväg den. :)

/Frida

Sagolika
0

Okej, det låter jättebra. Tack ska du ha :)