Katter iFokus

Katter

Etiketterbildtrådarvideoklipp
Läst 771 ggr
Faxlin
0

Blandraser och bondkatter

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan, jag är ny här och har svarat bara på ett par inlägg tidigare. Men vill i alla fall visa kort på mina pälsar.

Mvh Åsa

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Faxlin
0

Ja, då är det väl lika bra att jag visar nytillskottet också. En tös som bara bott hos oss i en vecka och som är livrädd för allt.

Audiatur et altera pars

Pia
0

Vilka söta katter, Åsa! Är båda blandraser (som även kallas för huskatter:)? Vad heter de? Var kommer de ifrån? Hur gamla är de?

Lilla gumman som är rädd, men får hon tid på sig och känner sig trygg så skall det väl bli en go' kisse av henne också hoppas jag:)

Faxlin
0

Japp de är blandraser båda två. Faxe är en blandras mellan perser och birma och Sockan är en vanlig bondkatt. Faxe är lite över året och Sockan har jag ingen aning om hur gammal hon är.

Jag fick hem Sockan då hon var i behov av ett nytt hem och jag var i skriande behov av sällskap åt Faxe. Haft sådan otur denna sommar när det gäller katter så jag nästan var på väg att ge upp. Men så fick jag i alla fall höra om Sockan, hade egentligen tänkt mig en kattunge eftersom de är lättare att få dem att fungera med barnen och man kan forma dem mer som man vill.

När jag fick Faxe fick jag även  en likadan blandning (Falcon) men från en annan kull, han försvann i sommras och vi har inte hittat honom. Så fick vi hem en kattunge efter att Falcon försvunnit. Allt för att Faxe inte vill vara ensam. Men den lilla sötnosen (Pripps) råkade ut för en olycka för en månad sedan som jag inte har hämtat mig från än. Kan liksom inte sluta att anklaga mig för hans död.

Hoppas i alla fall att Sockan finner sig till rätta i sitt nya hem.

Audiatur et altera pars

gejsa
0

Ni gillar öl va? Ha, ha Falcon och Pripps. Oskyldig

Vad hände med Pripps då? Är ok om du inte vill berätta än.

Faxlin
0

Faxe är också en ölsort.Skrattande Tyckte det var lite roligt tema på katterna. Har dock inte döpt någon efter favorit sorten än. Känns lite avigt att ropa efter en katt som heter Lapin Kulta liksom.Skrattande

Pripps min lilla tufs. Han jagade en mus uppe vid stallet och musen hittade ett smalt rör som den kröp in i. Pripps lyckades på något konstigt sätt pressa in huvudet i detta smala rör han också. När jag kom upp på kvällen var han död. Stel och fastfrysen i marken. Saknar honom så att det värker i bröstet på mig. Varför har man inte sett till att allt är säkert till hundratio procent. Jo, för att man är dum.Gråter

Audiatur et altera pars

Roger
0

Det är helt omöjligt att få bort alla faror som lurar för djuren de tänker och agerar helt annorlunda än människor.När du tror alla faror är borta flyger en fluga,fågel eller fjäril förbi och katten blir fokuserad på jakt -vipps så är olyckan framme! visst kan man få bort många kända faror men att tro att man kan förebygga allt är naivt! Den olyckan du berättar om kan drabba alla. Nästa gång händer något annat som du inte tänkt på. Det är bara så det är och för det behöver du inte känna dig dum!

Faxlin
0

Nej, jag vet. Men det känns så otroligt onödigt och bortkastat liksom.

Audiatur et altera pars

gejsa
0

Oj, stackars er när ni hittade katten. Och stackars katt. Vilken jävla olycka. Sånt som inte ska hända eller kan hända. Sånt som man överhuvudtaget inte ens tänker på. Det är ju inte ert fel.

Glömde att Faxe också var öl. Ändå gillar jag också öl bäst. Generad

Faxlin
0

Här har ni en bild på min avlidna och saknade Pripps.

Audiatur et altera pars

Faxlin
0

Faxe ligger och myser i sin resebur. Suverän om man vill vara ifred sa hon. Bara man slipper sitta i den när vi åker bil.

Mvh Åsa

Audiatur et altera pars

Jenka
0

Jätte söta katter :)

Faxlin
0

Tackar Glad

Audiatur et altera pars

Faxlin
0

Måste bara visa en bild på Sockan, en riktig närbild.

Audiatur et altera pars