Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 2984 ggr
misty89
0

flera katter på samma låda?

Hejsan!  det är så att jag och min sambo bor i en 3:a med 80 kvadrat, vi har 3 katter som vi älskar, alla är kastrerade honor, 2 fyller 2 år i juni och en har just blivit 8 månader.

till saken: jag har hört att man ska ha flera lådor till katter utspritt. så vi har placerat lådor lite här och var, men var vi än placerar lådorna så använder alla samma, altså bara en låda. vi provar nya ställen men alla vill bara använda en och samma låda.

någon som vet varför katterna gör så? tack för att ni ville lyssna! :-)

Khiraz
0

mina 2katter använder samma låda. det är 2kastrerade hanar.

TheMe
0

Mina katter använder också bara en låda, de är två st. Kastrerad hane och kastrerad hona.

Jag tror att en låda per katt plus en extra är mer en rekommendation och särksilt om katten/katterna kissar eller bajsar fel. Fungerar det bra med en finns ju ingen anledning att ändra. Glad

"You can not change the world by adopting an animal,
but you can change the world for that animal"

Maria
0

Jag har också två kastrerade hanar som använder samma låda. En period var de även 3 på lådanFlört

/Maria

[Hilo]
0

Jag har samma låda.
Fast jag har en jumbolåda, då min hane vart för stor för en vanlig med huv, så köpte jag en Europeer Bernina (tror jag de heter) och är supernöjd!

MajaBack
0

Jag hade två lådor till mina två, men båda gick på samma här med så jag tog bort den ena. Har inte gett några problem hittills iaf.

Mina verkar dessutom vilja gå ihop, den ena går medan den andra tittar, och sedan byter de.

Limin
0

Vi har två stora lådor till våra tre katter (en liten huskatt hona och två stora ragdoll killar). Vi har dessa två lådor brevid varandra i en av våra toaletter och de använder båda två…

Fabiola
0

Jag har bara 1 låda till mina 3 katter och det funkar bra.

zabelle
0

Vi använder också 1 låda modell större till 2 katter. Provade med 2 lådor men de använde aldrig den ena.

Bara man är noga med att tömma flera gånger om dagen så räcker det med 1 låda.

Zabelle   

SidenMoare
0

JAG har 2 lådor till 3 katter. Vissa dagar använder de inte den mindre och vissa dagar använder de båda två.

Tidigare hade jag 1 låda för 3 katter. Men eftersom jag tog en kull på min MCO-hona så var det ju nödvändigt med 2 lådor. Så jag får se hur de gör senare eller om de håller fast vid denna ordning. Då får det vara 2 lådor.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Välkommen att besöka min Hemsida www.biscayabigpaw.se

Uppdateras ungefär var 3:e dag med nya bilder av kattungarna på deras respektive sidor

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

misty89
0

ja,precis! nu har jag också en. men jag undrar, för jag har läst så mycket om att man ska ha flera lådor till katter..men det kanske är till känsligare katter, som vill ha en för att urinera och en för att göra nummer 2 i?

essut50
0

Jag har 3 lådor för 2 katter. Mina katter vill inte kissa och bajsa i samma lådor.

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

asvensso
0

Mina kattpojkar anvander samma tva stora lador och gor bade Nr ett och Nr tva huller om buller. Speciellt verkar det som om de gillar att kissa i samma lada som den andre just har kissat i, kanske for att kross-markera lite?? Jag har forsokt stalla en extra lada pa en annan plats men da spratter de bara ut sanden och leker med den istallet for att anvanda den ordentligt.

misty89
0

#10 det var exakt det jag menade! men mina katter verkar vilja göra allt i samma. alla är som sagt olika.

#12 jo, samma här, så fort jag provar att ställa ut en ny låda, så "glömmer" dom den lådan dom använde, och så springer alla 3 och använder den istället lustigt nog, den dom använde innan är helt osynlig för dom då.Förvånad