VILA I FRID MÅNS<3
Det känns som om jag får skriva det allt oftare..som om en efter en försvinner från mej..en miwse e inte bara ett djur som man ska mata o pewsa på..det blir en familjemedlem. jag älskar dom så mkt. Jag älskade dej måns..nu är du borta. de var inte så länge sen en av våra kaniner gick bort. tänk att ngn man älskar så mkt bara försvinner sen. en bit av ditt liv försvinner. du har ingen aning om vad som sker med den man älskar när den går bort. tänk om de inte är så bra. tänk om det bara är en sömn. tänk om de e smärtsamt att gå bort.. måns var bara några år..jag hade ingen tanke på att han skulle förvinna.. han älskade att bli kliad på ryggen. han var så kelig. han sov i ens säng. mest sälskapsligast o nu är han borta..en underbar katt som jag blev tvungen att ta avsked av idag..en familjemedlem som aldrig någonsin kommer att ses igen. Jag ber så otroligt mkt på att han hamnar i miwsehimlen. att de finns en sån..han hade lite problem med bakbenen(inte smärtsamt de vet jag) så jag hoppas han får bra bakben i miwsehimlen. ja hoppas de finns ngn där som älskar honom lika mkt som jag gör. Inget gör så ont..som att förlora det man älskar. det kommer aldrig försvinna inom dej.. jag skriver inte detta för ni ska läsa..jag skriver det för jag lättar på mej sj. visar att jag bryr mej. visar att jag älskar måns…jag älskar verkligen mina miwsar..dom är mina bäwbisar..o idag förlorade jag en av dem:'( Min älskade måns..Vila i frid:'(<333
Du hade dina morrhår mot min kind
Nu vandrar du genom änglargrind
Du stog på mej med dina små tassar
Nu i himlen små änglar dej passar
Mot mina läppar möttes din blöta nos
I himlen du får massa älskvärt gos
Denna dag blev dina andetag korta
I himlen nu alla dina dagar på vår jord borta
Jag sitter här ensam med massa tårar
I himlen så vackert det alltid vårar
Mitt hjärta pumpar och smärtar av din bortgång
Nu kommer du aldrig återvända så mitt hjärta blir trång
Där du evigt skall finnas och i mina tankar minnas.
Du kommer endå alltid vara min och jag hoppas du må vila i frid.
Jag älskar dej min bäbis<3
<3Orra..Funiper..Roshems Mylady..Zephir<3
Vila i frid Måns.
Han var en väldigt fin katt.
Jag vet att det känns hemskt, jag förlorade själv en katt för några månader sedan.
Vi tänker på er!
:'( tack så jätte mkt:'(<3
<3Orra..Funiper..Roshems Mylady..Zephir<3

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com
Usch så sorgligt.
Jag misste själv min älskade Börje för snart 6 månader sedan. Han blev sjuk på sin 11årsdag och blev sedan sämre. efter 17 dagar och olika prognoser så kom de fram till tumör i lungorna eller våt FIP. snabbt beslut och en fruktansvärd ångest. Tror aldrig jagk omerm vara med om något värre. Han varm in bäbis sedan 11 dagars ålder och en oerhörd morsgris. Min andra katt Bella är nu en duktig katt men kan inte fullt ut trösta mig. Jag tänker på den vackra vesen om Regnbågsbron. Läs den och tänk på den..
Regnbågsbron
_På den här sidan himlen finns en plats som kallas Regnbågsbron.
När ett djur som varit särskilt betydelsefull för någon dör, så kommer det till Regnbågsbron.
Där finns ängar och kullar för alla våra speciella vänner så att de kan springa och leka tillsammans.
Där finns tillräckligt med mat, vatten och solsken, och våra vänner har det varmt och skönt.
Alla djur som har varit sjuka och gamla blir återställda till hälsa och vigör; de som varit skadade eller handikappade blir friska och starka igen, precis som
vi minns dem i våra drömmar från gångna tider.
Djuren är glada och nöjda, utom för en liten sak; de saknar alla någon väldigt speciell som de varit tvungna att lämna kvar.
Alla springer och leker tillsammans, men en dag kommer någon av dem att stanna upp och titta i fjärran.
Dess klara ögon är intensiva; kroppen börjar skälva.
Han springer plötsligt ifrån gruppen, flyger över det gröna gräset, hans ben bär honom fortare och fortare.
Han har sett dig, och du och din speciella vän möts till slut i en lycklig återförening för att aldrig skiljas igen
Lyckliga kyssar regnar över ditt ansikte, dina händer smeker på nytt det älskade huvudet, och du ser ännu en gång in i de tillgivna ögonen på ditt djur som så länge varit
frånvarande från ditt liv men aldrig från ditt hjärta.
Sen går ni över Regnbågsbron tillsammans…_
det här håller mig uppe tills min tid är slut.
Jag längtar inte efter döden men när den en gång kommer så står Börje där och viftar på svansen och vill ha räkor och sova på sin egen kudde i min säng.
snart ska han stoppas ner i jorden. han får lämna sin bevakande plats på hyllan. Han ska sova vidare i min dotter trädgård. Men livet blir aldrig mer som förut.
Börjes mamma
R.I.P lille Måns