Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 1208 ggr
[Malin]
0

Vägrar blötmat?

Vi har två hannar, 6 månader gamla. De har ätit i stort sett all mat vi har gett dem men helt plötsligt är det något "knas" med den ena katten.

Jag har köpt viss burkmat till de tidigare men bytte till påse istället. Det är ingen skillnad i märke eller smak och de är båda med sås. Den ena katten har dock helt plötsligt slutat äta det, trots att han gjorde det tidigare.

Är väldigt fundersam över detta så är det någon som vet vad detta kan bero på?

Cheapo
0

Min katt slutade också helt plötsligt att äta mjukmat för några månader sedan. Han hade innan fått Mjau's blötmat i gelé, men vägrade att äta den. Jag provade sedan att köpa Mjau's blötmat i sås, och det är den enda mjukmaten han äter nu. Så prova att ge din katt mjukmat i gelé? Det kanske fungerar? Glad

[Malin]
0

De åt blötmat i gelé först, sen bytte jag till sås och det gick bra det också när det var i burk. Men nu efter jag köpte påse, då vill han inte ha.

IceJossan
0

Mina katter vill ha variation. Framförallt Mjau tröttnar de snabbt på. Får de inte variation så tröttnar de snart, och då äter de hellre gammal müsli som vi slängt ut till fåglarna Förvånad