"BARF"- artikel i Aftonbladet
Jag blev så otroligt själaglad när jag såg den här artikeln, äntligen någon som vågar ta upp att det kommersiella fodret som idag finns på marknaden för våra djur faktiskt är farlig, och inte så bra som vi luras att tro.
Inte så mycket fakta presenterad, inte särskilt mycket information, men problemet har tagits upp.
Det är ett mycket litet steg framåt, men det är dock ett steg i rätt riktning.
Våga kritisera det fodret våra djur äter!
Våga tänka i nya banor!
Om mina förhoppningar och drömmar slår in så kommer det bara blir mer av det tänket i framtiden, var en del av förändringen du också…
Orginalartikeln finns att läsa på;
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6928255.ab
Jag skrev ett mail till journalisten som skrev den här artikeln och tackade henne personligen, jag tycker att hon var värd det!
Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~
Jag skrev också till henne! Jättebra att torrfodertillverkarna får på nöten äntligen, de står ju helt oemotsagda. Jag var ju också sån när jag blev med katt, trodde att Royal canin var bästa fodret, och att blötmat innehåller bara 80% vatten och knappt någon näring. Så mycket felaktigheter som torrfoderreklamen står för.
Idag får alla mina katter blötmat och rått kött, jag har inte kommit till BARF än.

Ja jag har varit där jag med.
Tyvärr så har jag personligen fått erfara att om man försöker ställa de stora torrfodertillverkarna mot väggen och be dem redovisa vad de har för kött i sin mat, samt varifrån den komemr och hur de kan försvara ett så högt spannmåls och kolhydratinnehåll i sitt foder, så svarar de inte.
De lovar att de ska återkomma med svar och hopas på att man glömmer det. Sticker huvudet i sanden och låtsas som det regnar.. Skamligt.
Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~