Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 6818 ggr
Cazzos
0

Min katt gillar knäckebröd?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Min katt Noggis som snart är 17 år (den 3 Maj) gillar knäckebröd.

Jag lät honom nosa på det en gång och han åt en liten bit.

Sedan efter några veckor prövade jag igen och han åt upp biten.

Jag vet att katter inte ska äta knäckebröd regelbundet (vilket min katt inte gör), men är det farligt att katter äter knäckebröd? Blir de uppblåsta i magen?

Josefa
0

Men varför skulle det vara farligt för en katt att äta knäckebröd. Det innehåller visseligen inget som en katts kropp behöver, men att få lite som godis tror jag absolut inte skadar.

Cazzos
0

#1 Hihi okej tack ;D

NaimaG
1

Ska vi bilda klubb ;D. Har en katt här hemma som äter knäckebröd, äpple, honungsmelon, apelsin, mandarin och nektariner, han har till och med knyckt åt sig citron men si så långt ville han inte gå i födointag. =D

Cazzos
0

#3 Haha :P

Min katt vill inte ens nosa på nektariner.

[Thiah]
0

Min katt valde salladsblad framför ost……..

NaimaG
0

#5 Vegan? ObestämdSkrattande

Filuribur
0

Har också ett matvrak till katt. Han äter ALLT! Älskar gurka, kiwi, morötter, championer och en massa andra saker som en katt kanske inte borde gilla. (: Så länge det är mat så slinker det ner. ;)

Filuribur
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Just det, glömde nämna att han alltid ska ha det sista efter min frukost bestående av passion/vanilj-yoghurt med müsli.

Cazzos
0

#5 Oj, det lät lite roligt :P

#6 Ja, tydligen. Förutom burkmaten förstås :D

#7 Hehe, var försiktig med kiwin isåfall, det brukar brnna på min gom när jag äter det och jag vet inte med katter, de kanske får munsvamp pga syrligheten?

Filuribur
0

Han får inte så mycket åt gången och det är inte så ofta vi har det hemma. Så det ska inte vara någon fara. (:

Cazzos
0

#10 Okej :D

BARFmycat
0

Min ena katt äter också knäckebröd, han tror väl att det är torrfoder…Obestämd

Knäckebröd är ju väldigt fiberrikt, och det innehåller förvisso ingenting som är farligt för katter men deras magar är inte konstruerade för att hantera så mycket fibrer, så de kan bli dåliga i magen och få en irriterad tarmvägg vilket kan resultera i att näringsupptagningen försämras en aning.

Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~