Katter iFokus

Katter

Etiketteravelgenetikuppfödning
Läst 2698 ggr
MariaCarlsson78
0

Flytta kattungar å mamma?

Min katt har fått 4 ungar, idag är de 10 dagar gamla. Hon har valt ett mkt litet krypin där hon och ungarna numera trängs. En av ungarna har även fått en inflamerad tass och jag undrar nu om det är ok att flytta hela famljen till ett bättre renare ställe? Eller blir mamma katt mkt oroad då? Lådan kommer självklart få stå i samma sum, men det blir rymligare och mera sanitäriskt.

Tacksam för svar!

tuska
0

Flytta du familjen, till en go bädd, jag skulle tro att din katt föredrar att ha en bolåda med tak som står skyddat i ett hörn av rummet.

SidenMoare
0

När jag gjorde ett större utrymme för mina kattungar så använde jag kompostgaller till en liten hage. Där satte jag fast ett fleecetyg över en bit så att familjen kunde ligga under den. Sydde fast vanliga bomullsband i tyget och knöt fast. Alternativet är att du lägger ett tyg över bolådans kanter, om du har höga kanter på bolådan. Men just att få vara under något inger trygghet för kattfamiljen och främst för mamma katt.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Välkommen att besöka min Hemsida www.biscayabigpaw.se

Uppdateras ungefär var 3:e dag med nya bilder av kattungarna på deras respektive sidor

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~