Vad är det för snygging?
Har fått hem en snygg hankatt här hemma som omplacering. Men den förra ägaren hade ingen info att ge mig om han så jag vet inte äns vad det är för ras.
Tror absolut inte att det är en bondkatt, men har ingen aning då jag aldrig tidigare haft någon raskatt om vad skulle kunna va för någon ras, men har gissat på norsk skogskatt. Tänkte att någon skulle kunna hjälpa mig. Skulle bli jättetacksam för svar!
"Chaos is a friend of mine."
Om det inte finns någon stamtavla till katten är det en huskatt :)
Jag tycker inte det ser ut som en norsk skogkatt, inte av vad jag kan se på bilden iaf. Han har dock en ganska ovanligt färg, som är supervacker! Är han helvit förutom det blå(?) på huvudet? 

En långhårig vacker huskatt 
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus

Okej, då vet jag det:D
Han har som ett blått V i pannan. Finns även en nyans av det på svanstippen, men i övrigt är han helt vit.
Han är öronmärkt men det fanns ingen registrerad på det nummert, så ingen ägare är hittat, därför har han hamnat hos oss.
Skickar med en närbild också:)

vad vacker han är! blir alldeles såld 
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus
Ja, han är riktigt vacker. Den teckningen är nog väldigt ovanlig: Ett V på huvudet…
Har ni varit hos vet och bett om hjälp att avläsa numret i örat? Kanske de kan hjälpa till…
Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...
Sajtvärd på julen.ifokus.
När jag fanne en katt i somras (tyvärr död) som var id-märkt men inte registrerad så provade jag att se vilket område de närliggande id-numrena som var reggade var i och på så sätt kom jag fram till den närmaste veterinären och hade turen att ägaren vände sig dit för att höra sig för om sin kisse (id-papprena låg hemma för postning)

Dem som ägde den innan har haft den i tre veckor och letat förbrillt efter ägaren. Även ringt och kollat upp nummret på olika sätt. Hon kunde inte ha kvar han längre på grund av allergi så nu bor han här, bara att vänta och se ifall de dyker upp någon ägare.
Okej. Vi får vara glada att denna historia får ett lyckligt slut, hur den nu än slutar.

när jag var runt 10 år bodde 2 kattungar i stugan bredvid vår sommarstuga som hade precis en sådan teckning båda 2. De var vita med blå teckning om jag inte missminner mig helt. Fast dessa var korthåriga. De levde i flera år i en lada inte långt därifårn så man kunde få se dom ibland :)
Sajtvärd på Iller.ifokus

Åh va fin!

Oj vilken vacker kisse! Blir kär ju…
"Varje katt är ett original och ett mästerverk"
men blå på huvudet? är du säker på könet??
S*Winsnes Wilda

Hur menar du då?
Stolt ägare till tre La permer
Ja, det undrar jag också…

Dem som hittade han trodde först det var en honkatt och la ut en annons, då kom en uppfödare som trodde det var hennes katt och tittade på den och konstaterade att det var en kastrerad hankatt. Så det enda jag har att gå på igentligen är uppfödarens ord

Men så svårt är det inte att kolla könet på en katt! Varför skulle inte en hane kunna vara blå på huvudet? Förbryllad.
"You can not change the world by adopting an animal,
but you can change the world for that animal"
Otroligt fin!

Nu är jag också nyfiken på vad #12 menar. Visst kan väl hanar vara blå och vita? Eller tänker jag fel 
//Angelica
Medarbetare på Hundar iFokus
#18 Absolut! Hade själv en hane som var blå med vita markeringar!
Sajtvärd på Iller.ifokus