Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 1291 ggr
sandraDeLuxe
0

Hur tänker en katt?

Igår när jag satt och såg på tv i soffan så kom min kisse och kröp upp och la sig på mitt bröst, så som hon alltid gör på kvällarna, eller mornarna i soffan. Hon spinner lite tills hon kurar ihop sig och lägger sig och ser så där nöjd ut. Hur tänker dom? "Å va jag tycker om dig matte och vad mysigt vi har det", eller är det lixom bara normalt beteende?

Om nätterna sover hon alltid bredvid, men hälst på mig och var morgon så väcker hon mig genom att komma upp och tussa och spinna på bröstet eller i ansiktet.

Det var bara en fundering jag fick upp i huvudet igår….

/SG

Mainebusters
0

När mina väcker mig kring halv fem varje morgon (genom att stå och trampa på mig eller nafsa mig på armbågen om jag inte vill bry mig) så är det bara frukost i huvudet på dem.. Det är bara att ge ta sig upp och öppna en påse. Sen blir det lugnt igen.

Men visst tror jag att de tänker som så: att de tycker om oss, och visar sin tillgivenhet.

[Gisele]
0

Katter är ju väldigt sociala mot varandra och de människor de bor ihop med. De är kärleksfulla och vill ha värme, kontakt, närhet, gos och uppmärksamhet.

Mainebusters
0

De flesta katter vill nog ha allt detta, men inte alla.. För en del räcker det med att det finns någon i närheten, som ger dem mat och uppmärksamhet. Långt ifrån alla lägger sig intill i sängen, eller hoppar upp i knät. Men de vill ha någon på nära håll, men sociala, nej, inte alla. Tyvärr.