Örhängen på katter?
Hur dum får man bli?
En kattägare i USA tog hål i öronen på sina kattungar och smyckade dem med örhängen. Sen försökte hon sälja dem som goth-katter. (!?) Hon blev anmäld till djurrätttsorganisationen som i sin tur larmade polisen.
Tänk om samma sak hänt i Sverige. Skulle polisen reagera? Skulle det gå att väcka åtal för djurplågeri?
http://www.expressen.se/husdjur/1.1872533/salde-piercade-kattungar-atalas-for-djurplageri

det står faktiskt klart och tydligt i djurskyddslagen att det är förbjudet så, man kan ju hoppas att det hade blivit åtal.

Får mer ont i magen utav att se folk behandla sina djur som skit! Hon får ialf vad hon förtjärnar här i Sverige hade hon fått små böter som högst. =(((
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z
Helt sjukt. Förstår inte hur man kan få för sig att göra en sån sak.
Jag tror nog det hade blivit en reaktion även här i Sverige faktiskt. Frågan är bara hur stort straff det hade blivit. Eller litet kanske man skulle ha sagt.
En sak i usa är ju bra och det är (som jag förstått det iaf) deras djurskyddslagar. Jag menar då att man faktiskt får fängelse för misskötsel av djur och djurförbud och inte bara en "slap on the hand".

Ja i usa är det ju 1års fängelse per djur som man har vanvårdat. Och 1000 dollar per djur i böter tror jag. Detta är ju något som känns både i plånbok o frihet. Lagar som vi borde ha i Sverige tycker jag. Dessutom är djurpoliser en viktig sak som man borde tillämpa. Önskar så att jag vinner på lotto så jag har medlen att kunna starta upp det. Meeeen nej det lär ju aldrig hända.
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z
sjukt ju.. :S :(
jag tror ej polisen i Sverige hade gjort så mycket.. :(
USA har ju särskilda poliser som tar hand om djurfall, de tycker jag alla länder bör ha!

Ja jösses vad folk håller på.. Finns ju exempel på de som tatuerar sina katter också. Och då menar jag inte ID-tatuering, utan riktiga tatueringar. Helt sjukt.
värkligen! :(
synd om dom!

jävla djurplågare!!! hur kan man göra så mot kattungar?

jävla djurplågare!!! hur kan man göra så mot kattungar?