Glömmer toalettbesök.
Våran pojke har varit en sådan att innan kastreringen så kissade och bajsade han i sängen vid flera tillfällen. Efter kast. så har han bara kissat 1 gång och detta var på husse och det tog vi båda som att han var sur över att vi varit ute och festat. Ibland verkar det dock som om han glömmer sig lite och jag har ibland fått putta till honom när vi är i sängen och han börjat krafsa. Då jamar han till och går och kissar på lådan. Men det har inte varit något mera kiss i sängen förutom den enda gången så det är ju inga problem.
Det jag funderar över är när han vid 2 tillfällen släppt lite bajs efter sig. Första gången var när vi varit borta i 5 dagar och just kommit hem. då hände det framför balkongdörren. Vi tog det som om han bara var sur över att vi varit borta och att han ville ut på balkongen och bajsa och inte i lådan(dom får bajsa i snön när dom är ute och han verkar uppskatta det). Andra gången dock hände det medan han lekte, alltså under själva leken och han stannade sedan till och försökte gömma undan det. Vad jag förstod på flickan han lekte med så hade han inte krafsat innan utan bara efter. Det är inte alls mycket bajs som kommer utan 1-3 små centimeter stora hårda klumpar.
Pojken är ju långhårig så det kanske har fastnat i pälsen? Eller kan det vara så att han bara glömmer bort i sin iver/surhet att gå på toaletten? För vid båda gångerna har det ju hänt vid tillfällen när han haft tankarna på annat håll.
Vad tror ni?

Ibland fastnar bajs i pälsen på långhåriga, ansa honom lite fint i rumpan och se om det blir bättre. Det gör vi med vår Pixel. Klipp förrsiktigt bara! =)
Okej, ska pröva det :D
Har han kollats upp så han inte har fel på nerverna i "rumpregionen" så han inte riktigt känner när han behöver sätta sig?
Nej vi har inte mera än gjort den "vanliga" genomgången av honom. Men detta har bara hänt dessa två gånger och båda gångerna har "massa känslor" varit inblandade. Annars går han superfint på toaletter (efter kastrering
)
Samma sak hände dag igen och han såg nästan ut som om han skämdes lite när han skrapade över bajset. Innan det hände så hade han varit på lådan och jag märkte sedan att någon av dem luktade fortfarande bajs, han var på väg att tvätta sig men slutade precis innan och sen hittar jag lite bajs på golvet som han då alltså försökte skrapa över.
Bestämmde mig nu för att klippa allt hår runt baken och han kinkade först men sedan gav han upp och förstod att jag ville hjälpa. Så nu är han ganska hemskt klippt men det spelar ingen roll hur det ser ut så länge det hjälper honom. Ska ta bort lite mera när husse kommer hem och kan hjälpa till att hålla/klippa. Så vi ska se om detta hjälper.

Precis så gjorde vår lilla pojk, så nu borde problemet vara löst =)