Katt hittades fastbunden.
Jag blir helt kall i kropppen när jag läser sånt här eftersom det förmodligen står fler små katter i skogen och väntar på sitt öde.
http://ekuriren.se/nyheter/eskilstuna/1.604956?articleRenderMode=default
Jag förstår inte hur någon har hjärta att göra något sådant…

Ja det är verkligen fruktansvärt att folk behandlar sina djur på detta viset. Antagligen hade väl deras hona fått ungar o denna blivit kvar o de tröttnat på den. Och allt som krävs är lite omtanke o en kastration på honan. Usch o fy f-n för den lede för dessa människor som beter sig som svin.
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z
Usch. Stackars kisse :(
Ja, man upphör tyvärr aldrig att förvånas över människans dumhet.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Jag kanske blundar för verkligheten och förtränger saker, men det är knappt jag orkar läsa om sånt här.
I våras var det en period där man hittade bundna hundar runtomkring där vi bor. Ungefär samma historia som denna katten, vissa hade fått snören runt nosen också så att de inte kunde skälla (eller gnaga sig fria). Man hörde ju bara om de som folk hittade (många på samma sätt som i artikeln, folks hundar reagerade når de var ute), så hur många stackars jyckar dog en hemsk död?
Och än värre med katter, egentligen, eftersom de har lägre status än hundar.
Jag fattar det inte. Vi bor på landet och har varit tvungna att avliva en del djur. Fåglar oftast som blivit skadade av rävar eller rovfåglar, eller flugit mot fönster (hade en koltrasthona i somras som dog i mina händer).
Vi gråter bägge två, min man och jag, och begraver den i vår trädgård. Hur kan man då medvetet göra så som i artikeln?
Hatar cancer och älskar vårlökar.
Usch ja den här sortens händelser inträffar tyvärr allt för ofta. Mer eller mindre varje vecka är det någon inne på Hittekatter som har hittat katter under hemska förhållanden. Katter i ihoptejpade kartonger, kattburar mitt inne i skogen, katter inmurade i väggar, slängda i avloppsrör, i soppåsar…. Det är inte klokt! Det värsta av allt är att det inte blir några straff heller värda namnet om förövaren mot all förmodan åker fast. Vi som har så "bra" djurskyddslag i Sverige. Världens bästa brukar jordbruksminsterna skryta med…..
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Jag kan inte läsa denna artikel jag får sådan ångest av sådana sjuka människor. Jag tycker man ska straffa dessa människor som gör sånt och jag tycker även att alla som skaffar djur bör registreras precis som bilägare! Fattar inte hur man kan vara så känslokall 
Jag förstår inte varför dessa djurägare inte bara kan ha ihjäl oönskade kattungar på en gång! Varför ska de krångla till det? Jag tycker det är hemskt att döda kattungar så klart! Men om altenativet är att plågas ihjäl så….
Det läskiga är ju att det är "vanliga" människor som gör sådant här.