Kattungar som fryser..
Granne längst ner har skaffat sig 2 kattungar honan ngt äldre än hanen de är runt 15 veckor kanske ngt mer. Hon har dem ute. På balkongen har de ingenting de kan ligga på. De fryser och vill komma in, de följer med folk in i porten och hon KRÄVER vi ska fösa ut dem igen, vi som bor i porten. Hon anser katter ska vara utekatter. Hade jag inte haft så många så hade jag plockat åt mig dessa. Hon har inget halsband på dem heller fast jag varnat att de skjuter katter här som inget halsband har på sig. Ikväll vart hon sur på oss för vi bar in katterna till henne hon smällde igen dörren.
Är det så svårt för folk att ta sitt ansvar?
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you

Men varför i hela friden skaffade hon sig katter då?!? Låter helt förskräckligt:(
Usch.. Stackars små katter :'(
Håller fullständigt med dig Pia :((
Varför det undrar jag med. Hon hade hund innan men kort tag sedan avyttrade hon den men kan förstå 2 små barn under 3 år och ensamstående.

Ja vad tusan skaffar hon katter om hon bara föser undan dom??? Vad är det för mening?? Hur kan man göra så….. jag fattar inte!! små ynkliga bebisar vill man ju gosa och lukta på för kattungar luktar sååå gott.
Hon verkar ej vara så intresserad av dem.. :-(
Detta låter lite som djurmisshandel! Man tvivlar på om ungarna ens har blivit vaccinerade…..så små ungar släpper man inte ut.
Vad ska hon ha dem till om hon bara slänger ut dem hela tiden….!?!?
Jag skulle personligen sno dem och ta in dem om jag såg dem ute…..denna kvinna är inte lämplig till att ha katt.
Kan du inte försöka och hitta några vänner som kan ta sig an katterna ett tag tills du har hittat ett nytt hem åt dem…..och när du vet att du har vänner som ställer upp ett tag så tar du bara in katterna…..jag menar denna kvinna vet väl inte vart de då har tagit vägen…..samt vem vet om hon bryr sig……detta är en sådan historia som gör ont i ens hjärta att höra…..HOPPAS ATT DU KAN RÄDDA DEM…..snart kommmer vinterkylan…..buuurrrr….stackars små ungar…….och förbaskade tant…..har hon inget hjärta…..
Asander……
Ärligt så tror inte jag dessa kattungar är varken avmaskade eller vaccinerade. När hon är på jobbet så har jag sett dessa vara ute.. Vi ska se nu vid sista rundan med hundarna inatt om de är ute.
Snälla Mymlan…..RÄDDDA DOM…….
hur gamla är dem?e kattmamman ocks ute? ring polisen för misstänkt djurplågeri:)

Jag tror saken blir värre om man tar kissarna. Då är man inte bättre själv i o med att det faktiskt är HENNES katter fortfarande. Men absolut, ring polisen! De kan på lagligt sätt ta ifrån henne katterna. Tycker också det låter hemskt att de små liven ska behöva va ute nu när de är så små.
#10 ålder skrev jag i första inlägget en gissningsvis ålder. Kattmamman har hon ej dessa är enligt hennes utsago ej syskon, hona och hane för hon vill ta en kull på dem.
TA EN KULL PÅ DEM! Hennes huvud måste vara invaderat av tomternissar. Ska kattungarna ligga ute i en buske då eller vad har hon tänkt???
Är dom inte märkta finns det ju inget som bevisar att just dessa kattungar är hennes… Mymlan, var bor du?

Vilken fullkomligt idiot! Jag tror knappast hon har vaccinerat eller avmaskat dom heller! Stackars kattungar, klart dom fryser, det är ju KALLT ute! Kan du inte polisanmäla fanskapet?
Hon verkar ju helknäpp :( Som sagt ring polisen!
Kattungarna fryser ju ihjäl annars om dom ska vara ute nu när det börjar bli kallt! Som sagt hon verkar vara en fullständig IDIOT!!
Min tanke var att du skulle ta in dem till dig…..och så ringa Polisen….annars så gör man ju själv fel….glömde skriva det i min iver och ilska igår…..Ta in kattungarna om du har möjlighet…ring polisen …berätta om situationen…be polisen komma….polisen pratar med ägare….du slipper bli inblandad och få en massa tråkigheter med din granne….hon behöver inte få veta att det är du som har ringt…..men KATTUNGARNA måste bort ifrån henne nu…för nu kommer VINTERN…..Vadå???? ska hon ha ungar utav ungar….hur står till hos denna tant?
Mitt hjärta blöder för de små….
Asander…

:( Låter som ett klart fall av djurplågeri!
Håller me alla…Frågar som Scilla;var bor du?Lägenhet?

Du måste berätta hur det går!
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis
Hmm. Funderar, jag bor ju i sthlm, inte alltför långt. Har tyvärr inte möjlighet att ta hand om fler kissar exakt just nu. Men om du vill så kan jag alltid komma och läsa lusen av människan. Har god lust!
Går här och väntar med spänning….hur det har gått för "kissarna"….hoppas att de ligger inne i värmen och myser nu…
Tänkte på dem igår kväll när jag tog cykeln till affären…..regn, blåst, ett riktigt ruskväder för små "kissar"
Fideli…
Jag har ej sett dem nu på ett tag..
Vi får hoppas att "tanten" säger jag…
….har tänkt om….hon kanske känner sig iakttagen nu….men håll koll och lyssna och titta när ni går ut med hundarna….vem vet vad som kommer att hända om ett par dar…
Tack för svaret…Fideli…

Stackars kattungar. Undrar om fanskapet tagit in dom nu?
#23 Tant är hon ej utan en ung tjej bra mkt yngre än mig.
Usch för folk som inte tar ansvar för sina djur. Vissa tycks tro att katter äör överlevare som kan och ska klara sig själva. Jag hörde om några andra katter här i Norrland som heller inte fick någon mat för dom skulle ta möss. Bara en bur med tak på bron. Min vännina hade matat dom tvärhungriga katterna när hon var i sin sommarbostad i närheten. Men hon åkte nu bara ut en gång i veckan på hösten och INTE på vintern. Väninnan var förtvivlad.
Detta med ägare och bevis på vanvård osv SVÅRT.
Mymlan hoppas det går bra med dom små:) Du har inte sett dom på ett tag sa du..Hoppas dom e inne just nu då.
Ja, då kan man ju inte låta bli och undra om "tjejen" har stora problem…vill trotsas med sin grannar (en gissning bara)….men även om själv har problem (gissning igen…) så ska ju inte det gå ut över djuren…..hon är absolut inte lämplig till att ha djur….hoppas verkligen inte att hon har barn också…..
Kan du inte gå ihop med flera grannar och ni går och pratar med "tjejen" och informerar henne att det hon gör är fel…samt informera om avmaskning, vaccination m.m……att man kan inte släppa ut så unga katter och tro att de ska klara sig själva….allra minst nu när vi går mot vintern….vi får väl hoppas att hon nu iallafall låter dem vara inne…men ändå verkar inte situation vara bra för katterna….som jag skrev tidigare….du får hålla koll..
Asander…
man kan ju undra hur barnen har det?
oftast brukar det stämma att om man inte är snäll mot djur så är man inte snäll mot människor heller

#29 håller med…
Hon har 2 små barn under 4 år.. Barnen är INTE ute själva på gården, ser dem nästan aldrig där, mest på balkongen med mamma sin.
#31 även om hon inte släpper ut barnen på egen hand så tycker jag att det verkar konstigt att du aldrig ser barnen och mamman på gården. barn behöver vara ute mycket och leka tycker jag, verkar inte så kul att vara instängda på en balkong. hon har nog en hel del att ta itu med din granne……
Enligt barnen på gården (ej hennes) så säger de att kattungarna har flyttat till Dalarna.
men alltså.. det e detta som händer om ingen gör ngt,om man misstänker djurplågeri ska man ringa polisen innan det kan vara försent:( det e kallt ute nu!
det var säkert banrnen som ville ha kattungar… och nu orkar hon inte ha dem:(
Varför känns det som om du Mymlan försvarar knäppgöken i fråga i dom sista inläggen? Hon är ju rent sagt dum i huvudet som beter sig så illa mot sina små kattungar. Så smö kattungar bör inte släppas ut så tidigt. Jag har mycket dålig erfarenhet av det kan jag tala om.
Försvarar ej. Vi får se om det kommer nya kattungar dit vilket jag ej hoppas på.
okej..men ska du ringa polisen eller nått?
Känns inte så lönt att ringa polisen om kattungarna inte är kvar. Tyvärr är det ju också så att även om de varit kvar är risken rätt stor att det inte skulle ha gett något.

ojoj vad skall man säga…inte konstigt att katthemmen behövs.
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z
Den jag bor med sa han sett en flyttbil och grejer tagits från lghten så hon och barnen ska tydligen flytta till Dalarna vart där vet jag ej.
#40 Behövs fler katthem och omplaseringshem för andra djur..

Håll oss uppdaterade!
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis
verkligen.. vill så gärna hjälpa till men eft jag redna har två hankatter vet jag inte hr de skulle acceptera en till
Kattungarna finns ej kvar hos tjejen, kattungarna har flyttat upp till Dalarna och tjejen verkar vara på väg att flytta upp dit. Vart i Dalarna vet jag ej. Så jag hann ej rädda dem :-( men jag hade inte kunnat ta in dem dels pga mina katter och den smittorisk det är.
men den katten som du "räddade" då?
#45 Jag har inte tagit in ngn katt från tjejen.
Men alltså hoppas det går bra med dem och hoppas att ägaren har ändå fattat något vad hon än gör med kattungarna att dem ej ska frysa mer! det är ju typ djurmisshandel och djurplågeri och däremot så tyckte jag att du skulle nog ändå ringa till polisen om hon nu ej har flyttat iväg så du har chansen o rädda dem! vi vet ju aldrig vad hon kommer göra med dem nu =/

Vissa människor ska inte ha husdjur. Jag tänker på mina egna de är ju mina "bebisar".
Kan inte typ sova om jag inte sett dem på hela dagen och de inte kommer på kvällen. Mina barn brukar säga åt mig -Lugna ner dig de kommer.
Det gör de ju åxå. Senast nästa dag. Men …….