Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 1234 ggr
[Stampelina]
0

Får jag välja själv?

Nu håller vi på för fullt att titta på vilken klubb vi ska vara medlemmar i och valet verkar stå mellan Östkatten och Mellansvenska kattklubben. Jag bor i Trosa, 7 mil söder om Stockholm. Vi har tidigare sysslat med kaninavel och där var man tvungen att vara medlem i den klubb vars län man bodde i.

Är det i "kattvärlden" alltså tillåtet att välja helt fritt vilken klubb man vill vara med i?

Någon som kan råda mig till vilken klubb jag bör välja, med tanke på var i landet jag bor? Tänker att det är ju skönt om det är smidigt att ta sig iväg till årsmöten osv.

Hyrrokkin
0

Det är helt frivilligt vilken klubb du vill vara med i, och många väljer just efter vart de bor, eller vart deras kattvänner är medlemmar. Själv är jag medlem i Järva, och det var nog mest för att "alla" jag kände var med där så jag litade på att det skulle vara en bra klubb. Och tja.. jag är inte missnöjd, så jag fortsätter nog även i år.

Det är ju alltid trevligt att kunna vara med på aktiviteter och sånt där som anordnas, så de allra flesta vill nog ha en klubb så nära en själv som möjligt =)

Juliette-
0

Ja det är ju just aktiviteter man kan missa om man väljer en klubb långt bort.. dock skall jag precis byta klubb och väljer nu en klubb 15mil hemifrån istället för samma stad Tungan ute

Jina
0

Värt att komma ihåg är ju att om man inte trivs, kan man byta klubb nästa år

//Jina *klubbhoppare*

MonicaLagerquist
0

Sen brukar det inte vara något problem med att vara med på andra klubbars aktiviterer om man känner för det.Jag har varit på Föreläsning på Bengalkatten gått på kokardkurs hos UK .

Stolt ägare till tre La permer

Hyrrokkin
0

#3 Ja jag funderade på att byta klubb till en som jag blev supervarmt rekomenderad. Men jag kommer inte ihåg vem som rekomenderade eller vilken klubb det var.. Foten i munnen Så jag tror jag stannar så länge Tungan ute

Hyrrokkin
0

#4 Nä precis, men dock har ju många förtur inom den egna klubben, andra tas in i mån av plats. Åtminstone upplever jag att det oftast är så.