En eller två katter?
Hej!
Nu har jag länge varit sugen på att skaffa mig en egen misse, men har en liten fråga som jag skulle vara tacksam om ni hjälper mig med.
Jag bor i en 62kvm lägenhet och katten kommer därför att vara en innekatt. Eftersom jag studerar kommer jag inte att vara borta hela dagarna som en som arbetar är. Dessutom har jag en sambo som är hemma nästan hela tiden.
Är det bra att ha EN katt? Jag(vi) kommer självklart att ge katten så mycket uppmärksamhet som möjligt och ta hand om den på bästa sätt.
Jag har växt upp med både ensamkatter och flera samtidigt, utekatter och innekatter.. och har inte direkt märkt någon större skilland på kattens välmående så länge man ger tillräckligt med uppmärksamhet.
Vad säger ni?
Jag har alltid två katter tillsammans, minst.
Katterna har så bra sällskap av varandra och kan leka sin katt-lekar, som de inte får om de lever som ensamkatter.
Dock, vill man har bara en så funkar ju det.
Säger varken bu eller bä, utan det handlar nog om individen om den saknar en till katt eller ej 

Vi tog två systrar, och det är jag så glad för! jag skulle aldrig kunna leka och springa och klättra med dem som de gör tillsammans, och de trivs så bra ihop! fast vi kanske hade tur, vissa trivs nog bättre som ensamkatt. Men det är kul för de har totalt olika personligheter, så man får uppleva mer
Köp två syskon av samma kön. de kommer att ha så mycket glädje av varandra.
Tack för svaren jag har fått!
Men kräver det mer av mig om jag har två katter?
När jag var liten hade jag två katter, men minns inte riktigt. Har för mig att de lekte ganska mycket med varandra.
Blir det inte dubbelt så dyrt att ha två katter?
Jag är ju ändå student, vilket såklart har en till viss del betydelse eftersom jag måste tänka på ekonomin..
Sen fick jag en tanke också om storleken på lägenheten, ryms det två katter?(Klart de ryms! men ni förstår kanske vad jag menar..)
Tack för svar 

jag är också student och jag har två katter på 45 kvadrat, så visst ryms det =)