Ny familjemedlem!

Grattis till nykatten.Men varför har ni tagit den redan nu.Det finns en lag som förbjuder att man särar på mammakatt och ungar innan kattungarna fyllt tolv veckor.
Stolt ägare till tre La permer

#1 Det fanns ingen möjlighet för oss att hämta lillen senare förrän i slutet av januari då hon som fött upp ska iväg efter nyår. Tycker det är dåligt av henne att planera en resa när hon hade kattungar men ja… så fick det bli.
Många grattis till en sådan fin tjej!
Jo, för det är det. Syns ju på ögonen!
Jag vet inte vad du har för tycke gällande namn, men hon liknar en Sweety, för HON är så söt!
Gulligt: Twinklys Sweety…
Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...
Sajtvärd på julen.ifokus.
Hm, bättre att titta i andra änden om man vill veta könet
.

Jag tycker ni skulle ha väntat till efter resan med att hämta hem kattungen. Katten ska förhoppningsvis leva i 15 år till, är det då så viktigt att bryta mot lagen för att få hem kattungen ett par ynkliga veckor tidigare? "Mitten på januari" är om ca två veckor, men det är två veckor som kan göra STOR skillnad i en kattunges liv. Jag vet dessutom flera uppfödare som medvetet inte lämnar ifrån sig ungarna förrän dem är 13-14 veckor just pga. att dem vet hur viktigt det är för kattungen att inte lämna mor och familj innan den är redo.
Hade jag vart ni hade jag lämnat tillbaka katten och hämtat den när ni får. För er skull men framför allt för kattungens skull. Jag antar att ni vill ha en trygg och självsäker individ, det får man inte av att medvetet separera en kattunge från dess mor innan den är redo för det. Och som sagt är det lag på 12 veckor, och ni får inget undantag bara för att uppfödaren ska ut och resa.
Men det blir ju stressigare om kattungen ska åka tillbaka till sin mamma och sedan skiljas från henne ingen''/
Än om hon stannar..
Gjort är gjort, det är inget att älta om nu…
HON ser ut att må bra, annars hade HON väl inte suttit så lugnt på fotot. HON ser ju inte skräckslagen ut, precis.
Nu är det nyår och nu ska alla vara glada och önska sig något som de vill ska hända under 2010.
Jag önskar mig något som går på 4 ben… Vad det är, säger jag inte för då slår inte önskan in…
Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...
Sajtvärd på julen.ifokus.
Herregud vad söt hon är! =) Ge mej snäääälla 
Tråden låses på TS begäran. Eventuella frågor kan ställas direkt till TS via PM.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"