Katter iFokus

Katter

Etiketterbildtrådarvideoklipp
Läst 5010 ggr
Lena
0

Veckans Bildtema: Min bästa kattbild!

I och med att vi nu startar en fototävling handlar veckans fråga och veckans bildtema om fotografering. Vilken är din bästa kattbild? Berätta gärna om varför du tycker om just den här bilden. OBS det behöver inte vara några fotografiska mästerverk. Många gånger är det känslan i bilden som gör den speciell för just dig.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

[Hilo]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lätt val för tillfället.

Jag älskar den här bilden på min norska skogkatt i sitt "rätta element" så att säga.

S*Florinellas Hvanilja Snölilja i skogen en tidig höstdag.

Lena
0

Den här bilden har egentligen maken tagit. Det är vår yngsta hittekatt Cornelius som ni ser i bild. När han kom till oss var hen jätteliten och bestod bara av skinn och ben. Våra grannar hade hittat honom helt utmärglad omringad av anfallande kråkor. Cornelius hämtade sig och är idag en stor kille med en räv bakom öronen. Han är en riktigt härlig buskatt.

Att just den här bilden blivit speciell är att den gjort sådan nytta för de demenssjuka personer som jag möter i mitt arbete. Har prövat ut några olika bilder, men just den här bilden talar till dem på ett särskilt sätt och har förmedlat mycket glädje. En dam började prata hela meningar vilket hon inte gjort på många år. En annan kvinna blev av med sin ångest när hon fick bilden i sin hand.

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

JessicaN
0

Det här måste nog jag säga är en av mina favoritbilder. Det är på min husis Trisse. Han ligger ofta med magen i vädret när han sover och jag tycker grimasen är så gullig med ena ögat stängt och tungan ute :)

texasmamma
0

Det får bli den här på Morgan, Tamleopardens Great Adventure. I första hand är det hans ögon, ögonen är själens spegel heter det och det stämmer verkligen in på honom. Sen gillar jag färgerna, den dovt gröna naturen och ögonen och den rödaktiga pälsen. Jag tycker den förmedlar ett rofyllt lugn, tallbarrens och morrhårens spretighet till trots.

zeldaa
0

Jag älskar den här bilden på min lilla Smulan! Hennes öga är så gripande. Blicken och skärpan blev helt fantastisk. Hon spanar på en fågel utanför fönstret.

http://soundlylife.blogspot.com/

Dorkiis
0

jag älskar den här bilden på Ellie som togs en vecka efter att hon hade kastrerats =) Hon spanar på en fluga =)

MajaBack
0

Visserligen syns det inte hur fin hon är, men det här är ändå något av en favoritbild för mig.

När Knytte kom till oss var hon blyg och försiktig, hon nappade inte alls på våra fösök att locka till lek. Men så plötsligt lossnade det och hon blev lekfull både med oss och för sig själv. Den här bilden är tagen första kvällen hon lekte hos oss, hon sköt in pälsmusen bakom dörren och försökte fånga den från andra sidan. Hon höll på nästan en timme då, och det är fortfarande kul!

Lena
0

Vilka härliga bilder som publiceras här! Underbart att titta på.

#7 Det var en bild som säger mycket tycker jag. Det är en obeskrivbar känsla det där när det lossnar för en skygg katt.

usagi
0

Här kommer min Albin :)

Starfall
0

Detta är nog min favoritbild för tillfället. Min katt Månssan i ett hav av maskrosor Skrattande

SaraC
0

Svårt att välja, men den här bilden på Gurra är en favorit.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Lena
0

#9 Är enormt svag för vita katter. Albin är ju underbar. Vad är han för ras?

Vi har en vit huskatt som du ser på avataren.

#10 Den bilden hade varit som klippt och skuren i Hittekatter iFokus fototävling Sommarkatt. ;)

#11 Gurra påminner om våran Tristan. Jättesnygg!

usagi
0

#12 Han är en är hederlig huskatt :) Helt vit med blåa ögon, hans personlighet är sjukt underbar. Tänkte lägga in en film på honom sen. Din vita kise är så himla vacker Glad

Hyrrokkin
0

Jag har många bilder jag tycker om, men denna på Impa är en av favoriterna. Gillar mötet mellan den taggiga växten och den mjuka nosen :)

Cheapo
0

Här är en bild på Ansgar när vi var ute på en promenad för någon månad sedan!

[Daisy-Moa-Elsa]
0

#15 ha ha helskön, kanske du kan träna upp kisse som "arborist" och hjälpa andra kissar komma ner Skrattande

Volodja
0

Här är min bästa bild. Jag gillar både att de gillar  korgen jaghar köpt och att de gillar varandra :)

Volodja
0
[Linsenhejhej]
0

Jag valde denna bilden. :)

Missan-Mjau
0

Jag valde den här bilden på min ragdoll kille Glad

Tatsu
0

Eftersom vi har två så blir det en varsin bild, denna bild är tagen innan vi hämtade hem dem och de är så charmiga.
Just nu har jag båda två i knä och på datorn för att undersöka allt.

Här är Teo som nu hunnit bli 4 månader

Tatsu
0

Här kommer hans syster som heter Molly

Helenas-Margit
0

Jag gillar den här bilden på mina killar, dom ser så söta ut, det ser ut som om Timan Kittlar Chubby

[GunillaR]
0

Underbara bilder! Fast # 7 tycker jag är helt suverän! Den gör mig glad Skrattande

Lollia97
0

Bara svansen syns på lilla Findus :)

MajaBack
0

#24: Mig med Glad Tack!

[nadvard]
0

Haha min lilla soffpotatis. Här ligger Findus på soffans huvudstöd =)

[nadvard]
0

Va tvungen att ta med en till :D Han gillar inte solen, men är vi ute, vill han också va ute =) Så då ligger han gärna i skuggan under solstolen :)

Janneke
0

Sötnos nr 1

Janneke
0

Sötnos nr 2

Marsvinlove
0

Här är en av mina favoritbilder på min norskisblandning Olga, när hon spanar mot horisonten:)

SidenMoare
0

Detta är en av mina favoritbilder av min Husis Gizmo, den röda, och min Mainecoonhona. Den är tagen sommaren-08 och de kan verkligen vara så här sams.Flört

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Välkommen att besöka min Hemsida www.biscayabigpaw.se

Uppdateras ungefär var 3:e dag med nya bilder av kattungarna på deras respektive sidor

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

erikaroos
0

Detta är min absoluta favoritbild, det är framför allt en julbild men den är så mysig med ljuset och allt. Katten på bilden är min lilla Whisky som är en riktig linslus!

Janneke
0

#33  - Vilken fin kise du har :)

Pratas i en annan tråd om att ha förkärlek till vita katter, jag har själv förkärlek till "röda" katter, bland det finaste jag vet!

erikaroos
0

#34 Tack! :)

Ja jag har skrivit i den tråden också :) I love vita katter! Fast min lilla röding är min ögonsten som jag haft i många år.

IceJossan
0

Här har vi Ragnar, min snygga huskatt på 6 år :)

IceJossan
0

Och här är en på min andra grabb Ronny :)

Gå in och rösta på honom i Royal Canins fototävling!

Millimina
0

Mitt bidrag är mys i garderoben med bebis som är 2 veckor. 

Den lilla svarta i mitten är bebis… Flört Det är mamma Bönan, oriental, "pappa" Diesel, siames, och "nanny" Mercedes, balines, som myser med bebis. Så här ser det ut nästan varje gång man kikar in i garderoben.

Janneke
0

# Vilken mysig "kattgrop", måste värma i hjärtat att se det… Glad

[GunillaR]
0

Denna måste jag ju bara visa. Tagen för ett par dagar sedan. Varning för jättefarlig panter!

Finaas
0

Här min Big mac under parasolet ^^ :D

Pernillab
0

Jag älskar den här bilden.

Min katt Piff är en ståtlig kisse och jag fick ett fint bildbevis på det, och därför har jag valt att kalla den här bilden för "Björkbackens konung". (Vår tomt heter Björkbacken och bor ensamma i skogen)..

Cindy
0

Nu är ju detta då tyvärr inte MIN kisse, men måste få dela med mig av en otrolig upplevelse förra året i Sydafrika. Detta är en moderlös åttaveckors gepardunge som pussar mig på kinden. Personalen på Cango Wildlife Ranch fick slänga ut mig tillslut, jag var sååå kär ;)

Vänliga hälsningar
Cindy

Cindy
0

Och detta är mitt bidrag i Royal Canins fototävling. Min älskade och saknade Ika.

Vänliga hälsningar
Cindy

MS-foto
0

Oj, har så många bilder att jag inte riktigt vet vilken jag gillar bäst! Den här bilden är då tagen 10:e oktober, min lilla älskling Sockan :) Det är något med den här bilden som jag verkligen älskar, trots att den inte är den bästa ur fotografisk synvinkel ;)

IceJossan
0

Här har vi Omri på Örebro Katthem :)

Han är riktigt svårfotad, den här grabben, så den här bilden blev en lyckoträff!

Han är med och tävlar i Royal Canins fototävling! Rösta fram en katthemskatt nu hörrni Cool

[Jeremina]
0

Vilka fina bilder och fina kissar. Jag tog några bilder idag på Mojjan när hon hjälper mig att sy. Gubben satt fram näven och då tog jag det här kortet!

Kattskatt
0

#46 Vilken vacker kattkille!

Jag är svag för röda och svart/vita.

bramble
0

Här kommer en bild på vår 15-åriga pontus som kattunge!

Evelyn
0

Kan inte bestämma mig för vilken bild jag gillar mest, så jag "fuskar" och postar 2 bilder Flört

Den första bilden älskar för att det visar katten när hon gör det hon gillar mest - jagar möss! Glad Denna bild är tagen när hon är ca ett halvår gammal och det var hennes första sommar. Så här såg det ut hela dagarna ute på tomten Flört

Den andra bilden älskar jag för att den visar hennes andra sida - sjusovaren! Hon kan vara otroligt morgontrött och blir otroligt grinig och protesterar i högan sky om hon blir väckt! Skrattande Hon älskar verkligen att sova och breder då gärna ut sig så mycket hon kan, gärna på rygg och med alla benen i luften Flört Det märks verkligen på henne hur mycket hon älskar att sova, hon "ler" alltid nöjt och det syns tydligt att hon verkligen njuter!

Marsvinlove
0

#50 Naaaw vilken sötnos! Bild två är ju för underbarKyss

Ricko
0

Ja av dom jag har på denna dator är det nog den här :) För den visar hans personlighet(har gnager alltid på hans korg när han blir gosig x))

// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se

elyse
0

Här är vår katt Mao. Bilden är från i somras. Jag tycker att färgerna är bra och visar att Mao visserligen är en ståtlig katt, men också lite försiktig.

VeronicaS
0

Jag blir helt sjuk! Vilka fina bilder.. Speciellt svag för "katthögen" i garderoben..Skulle kunna ha en sån i sängen Skrattande

animalchild
0

Här har ni Simba, en katt som älskar att bada. Ett av Simbas favoritställen är ett handfat med vatten så han kan tvätta sej. Vattenskålen räcker ju bara till tassarna. =P

Älskar denna bilden då den verkligen visa att Simba är en speciell katt. =)

abbis
0

Min butikskatt Foppa!

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Imasy
0

Lägger denna i vår låsta del. Ska det utses nån vinnare här eller hur har detta gått till?

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Den här har jag aldrig hört talas om att den skulle vara en tävling, utan man skulle bara visa sin bästa bild.

Det var den andra som var en tävling

Imasy
0

Aha, då är det nog jag som blandar ihop.