Veckans Bildtema: Min bästa kattbild!
I och med att vi nu startar en fototävling handlar veckans fråga och veckans bildtema om fotografering. Vilken är din bästa kattbild? Berätta gärna om varför du tycker om just den här bilden. OBS det behöver inte vara några fotografiska mästerverk. Många gånger är det känslan i bilden som gör den speciell för just dig.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Den här bilden har egentligen maken tagit. Det är vår yngsta hittekatt Cornelius som ni ser i bild. När han kom till oss var hen jätteliten och bestod bara av skinn och ben. Våra grannar hade hittat honom helt utmärglad omringad av anfallande kråkor. Cornelius hämtade sig och är idag en stor kille med en räv bakom öronen. Han är en riktigt härlig buskatt.
Att just den här bilden blivit speciell är att den gjort sådan nytta för de demenssjuka personer som jag möter i mitt arbete. Har prövat ut några olika bilder, men just den här bilden talar till dem på ett särskilt sätt och har förmedlat mycket glädje. En dam började prata hela meningar vilket hon inte gjort på många år. En annan kvinna blev av med sin ångest när hon fick bilden i sin hand.
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Det får bli den här på Morgan, Tamleopardens Great Adventure. I första hand är det hans ögon, ögonen är själens spegel heter det och det stämmer verkligen in på honom. Sen gillar jag färgerna, den dovt gröna naturen och ögonen och den rödaktiga pälsen. Jag tycker den förmedlar ett rofyllt lugn, tallbarrens och morrhårens spretighet till trots.

Visserligen syns det inte hur fin hon är, men det här är ändå något av en favoritbild för mig.
När Knytte kom till oss var hon blyg och försiktig, hon nappade inte alls på våra fösök att locka till lek. Men så plötsligt lossnade det och hon blev lekfull både med oss och för sig själv. Den här bilden är tagen första kvällen hon lekte hos oss, hon sköt in pälsmusen bakom dörren och försökte fånga den från andra sidan. Hon höll på nästan en timme då, och det är fortfarande kul!
Vilka härliga bilder som publiceras här! Underbart att titta på.
#7 Det var en bild som säger mycket tycker jag. Det är en obeskrivbar känsla det där när det lossnar för en skygg katt.
#9 Är enormt svag för vita katter. Albin är ju underbar. Vad är han för ras?
Vi har en vit huskatt som du ser på avataren.
#10 Den bilden hade varit som klippt och skuren i Hittekatter iFokus fototävling Sommarkatt. ;)
#11 Gurra påminner om våran Tristan. Jättesnygg!
#12 Han är en är hederlig huskatt :) Helt vit med blåa ögon, hans personlighet är sjukt underbar. Tänkte lägga in en film på honom sen. Din vita kise är så himla vacker 

#15 ha ha helskön, kanske du kan träna upp kisse som "arborist" och hjälpa andra kissar komma ner 

Underbara bilder! Fast # 7 tycker jag är helt suverän! Den gör mig glad 

#24: Mig med
Tack!

Detta är en av mina favoritbilder av min Husis Gizmo, den röda, och min Mainecoonhona. Den är tagen sommaren-08 och de kan verkligen vara så här sams.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Välkommen att besöka min Hemsida www.biscayabigpaw.se
Uppdateras ungefär var 3:e dag med nya bilder av kattungarna på deras respektive sidor
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

#33 - Vilken fin kise du har :)
Pratas i en annan tråd om att ha förkärlek till vita katter, jag har själv förkärlek till "röda" katter, bland det finaste jag vet!

#34 Tack! :)
Ja jag har skrivit i den tråden också :) I love vita katter! Fast min lilla röding är min ögonsten som jag haft i många år.

# Vilken mysig "kattgrop", måste värma i hjärtat att se det… 

Och detta är mitt bidrag i Royal Canins fototävling. Min älskade och saknade Ika.
Vänliga hälsningar
Cindy

Här har vi Omri på Örebro Katthem :)
Han är riktigt svårfotad, den här grabben, så den här bilden blev en lyckoträff!
Han är med och tävlar i Royal Canins fototävling! Rösta fram en katthemskatt nu hörrni 
#46 Vilken vacker kattkille!
Jag är svag för röda och svart/vita.

Kan inte bestämma mig för vilken bild jag gillar mest, så jag "fuskar" och postar 2 bilder
Den första bilden älskar för att det visar katten när hon gör det hon gillar mest - jagar möss!
Denna bild är tagen när hon är ca ett halvår gammal och det var hennes första sommar. Så här såg det ut hela dagarna ute på tomten
Den andra bilden älskar jag för att den visar hennes andra sida - sjusovaren! Hon kan vara otroligt morgontrött och blir otroligt grinig och protesterar i högan sky om hon blir väckt!
Hon älskar verkligen att sova och breder då gärna ut sig så mycket hon kan, gärna på rygg och med alla benen i luften
Det märks verkligen på henne hur mycket hon älskar att sova, hon "ler" alltid nöjt och det syns tydligt att hon verkligen njuter!

#50 Naaaw vilken sötnos! Bild två är ju för underbar
Jag blir helt sjuk! Vilka fina bilder.. Speciellt svag för "katthögen" i garderoben..Skulle kunna ha en sån i sängen 
Lägger denna i vår låsta del. Ska det utses nån vinnare här eller hur har detta gått till?
Den här har jag aldrig hört talas om att den skulle vara en tävling, utan man skulle bara visa sin bästa bild.
Det var den andra som var en tävling
Aha, då är det nog jag som blandar ihop.