Vila i frid, Murre <3
Idag blev vår lille Murre överkörd, han klarade sig inte… 
Vi fick ett samtal från en lastbilschaffis som pappa känner, han sa att Murre hade hoppat rätt in under lastbilen. Han hade inte hunnit bromsa, förklarade han.
Varför blev det såhär? Murre blev 4 år gammal, och har levt nära en väg i hela sitt liv. Hur kunde han plötsligt bara springa ut, mitt i vägen? Lille vännen…
Vi tog reda på honom, och imorgon ska han begravas.
Murre var en av pappas 4 katter, och även den goaste. Den katt som pappa kallade "den bäste".
En verkligt speciell kille som gick rakt in i hjärtat med sina stora, gröna ögon. Älsklingen… <3
Saga kommer sakna honom något grymt, de var praktiskt taget ett par. De gick alltid sida vid sida och Murre var den som Saga såg upp till. Snart kommer hon undra var han är, och vi kan inte visa henne.
Farväl Murre, vår lille ängel. <3 

ojj ojj va jobbigt och sorgligt,jag vet hur det känns ,jag beklagar er sorg..
Massa kramar! Det är ett risk spel att ha ute katter.. Men alla katter passar inte som innekatter.
Men tänk på alla fina stunder ni hade tillsammans och krama massor på de andra katterna.
Jag vet precis hur det känns, min lilla Kurt blev inte gammal alls, bara 1 år, blev också påkörd.
Vila i frid lilla murre!
Kram!!!
#3: Jo, det är jag medveten om. Hade jag fått bestämma hade de varit innekatter allihopa, men pappa vill inte det. Och det är ju faktiskt hans katter..
Det ska jag göra, många finns det.. Jag var t.ex där när han föddes, och jag kommer ihåg hur glad jag blev när jag såg honom för första gången. Jag hade alltid velat ha en svart katt med vita tassar. Han var så fin… <3
Vila i frid, Kurt… 
Massa kramar och jag är så ledsen för eran skull. Men tänk va "bra" att chauffören kände er och kunde ringa er och berätta.
RIP lille Murre och säger som ovan, minns alla de fina stunder ni haft tillsammans

många katter älskar att vara ute…när vi är på landet vill min gå ut hela tiden ,men jag går ut i koppel med henne

RIP Murre :(