frågor om ras och tänder.
hej jo jag har två frågor, en angående vilken ras min katt är och sen en angående tänder.
1. Jag skickar med en bild på lilla sigge och skulle bli jätte glad om någon kunde berätta vilken ras han var. :D
Vet inte om man se han så braa, s¨äg till då så kan jag ta en ny bild :D
2 katter har ju mjölktänder. Som de tappar vid ca 3-4 månaders ålder ?? Men när börjar tänderna växa ut och så. ?
MVH Emsis Persson

din kisse är en söt liten huskatt :)
ang tänderna. det funkar ungefär som på människor som tappar mjölktänder. en tappas ock nästa ligger precis under. på katter märker man sällan att den tappar tänder mer än att den kan få dålig andedräkt och kanske vara lite kinkig med maten.
En huskatt
Annars ang tänderna så är det ju som oh-la också sa.
Jag har upplevt att dålig andedräkt är väldigt vanligt, har dock bara haft en kisse med matproblem under tandlossning.. Man har haft matvrak, haha.
din katt är en huskatt och efter dem har tappat mjölktänderna borde man se dem andra tänderna redan då
Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

Okej tack så mkt.. :D
MVH Emsis Persson
Hoppas jag får smyga in med en liten fråga om mjölktänderna.. Hur länge kan dom ha kvar mjölktänderna? Förstår att det är olika men efter vilken ålder kan man säkert säga att dom inte har några mjölktänder kvar?
#5 4-6 måndader brukar tandömsning ske, så runt halvåret.. 
#6 Okej :)
Mina kattungar är 6 månader nu och en av dom kan bitas när han busar men sen vi fick honom vid 19 veckor så har han tuggat på saker och "smakar" gärna på oss, även när han inte var busig.
Ungefär som ett barn som upptäcker med munnen så upptäckte han saker med tänderna, kändes det som.
Kan det vara något att det kliade i tänderna? Nu biter han inte lika mycket när han är lugn utan bara när han busar.
Systern biter bara (sällan) när man busar.
#7 Det kan det nog absolut ha att göra med det. Min hane iofs snart ett år tuggade ibland på en massa saker.. det gör han ibland fortfaranade, men inte med samma frenetiska anda :p

Mina ung katter har de nyss bytt tänder. Det är sällan som jag brukar märka det så mycket mer än just att de kan bli dåliga i magen. Och Fengari hade dubbla huggtänder…såg lite fräckt ut *ler*
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z