Katter iFokus

Katter

Etikettutanför-ämnet
Läst 705 ggr
Pia
0

God morgon 12 januari

Snön ligger ff kvar utanför mitt fönster.

Tror jag skall försöka utnyttja det till lite fotografering, ger sällsynt bra "krisp" i bilder. Annars så tänkte jag göra slag i saken och baka bagels idag… Hm, försöker peppa mig att det säkert går bra…

Ha en fin fredag allihopa!

Anne
0

Godmorgon godmorgon! Varför i hela fridens namn klagade man på att det inte var snö? Allt är förlåtet, kom tillbaka snälla torra kalla vinter. *hatar slask*

Idag ska jag in med lilla mamma till stan en sväng. Och så är det veckofotografering av sötnosarna, de fyller en vecka idag :)

EddaM
0

Även här finns det en som inte gillar snö. Och visst finns den utanför, jag riktigt känner hur jag inte vill gå ut alls idag men det måste jag ju. *brrr*

Och de bilderna ser jag fram emot Anne=)

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

Pia
0

Nu är första etappen av bagel-baket klart, jäsning i en timme, märkligt segfast konsistens på degen…

Sessan1
0

Pia, vad är bagels?

Idag skulle min Kära Mamma ha fyllt 77 år om hon hade levt, SAKNAR henne  väldigt! Hon blev bara 69 år.

Kram/Sessan1

kristinah
0

Hallå på sajten. Nu e jag på gång igen efter ett tags uppehåll. Ääntligen fredag och jag har två dagar att ta igen mig på efter en veckas arbete. Nåja så farligt har det inte varit, riktigt roligt har vi haft under veckan som gått. Skall ta det lugnt ikväll. I morgon skall jag knåpa ihop andra gardiner till köket.

Titti
0

Godmorgon kan väl nyvakna jag säga. Har nämligen sovit några timmar på sängen, jag och Vimsan.

Vi har fört Jr på helgumgänge och jag är mäkta stolt över våran första klassist. Han hade diktamen idag, visserligen bara fem ord, men han skrev dom felfritt. Vadå? Det är ju jag som läser läxorna med honom ju. Flört Lilla bonusmamman jag!

Min dag började med att jag sprättade upp ur sängen. Hmm… Man blir ju lite stressad när man vaknar när man egentligen borde fara iväg. Nå, några minuters marginal hade jag. Sådär typ 5 minuter.

Var och lämnade in en bok till bibliotekets boklåda också. Den där boken som jag har lånat om … och lånat om … och lånat om … i ett års tid nu. Äntligen färdig med den. Men det var nätt och jämt att jag fick ner den, 2mm tjockare och det skulle inte ha gått.

Tja, mycket mera fick jag inte gjort idag. Är man ledig så är man ledig. Hmm… Första gången på länge som jag längtar till jobbet. Ska bli så roligt att fara dit på måndag. Fast det förstås, kan ju ändra på två dygn.

Pia
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Sessan, bagels är ett vanligt amerikanskt bröd med judiskt ursprung. Såvitt jag vet hittar man de tyvärr inte på vanliga matbutiker i Sverige, än, däremot finns de ofta på caféer med olika fyllningar. Serveras ofta med Philadelphiaost som enda fyllning eller bas med olika röror. Urgott och smidigt att ta med sig som matsäck m m.

Blev riktigt nöjd med mitt förstagångsbak, ok inte världens snyggaste, men det syns att de är hemgjorda:) Supergoda *om jag får säga det själv*

Receptet fick jag från Anne. Finns även inne på Matlust.

EddaM
0

Det finns på Willys=))

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

Pia
0

Näe, gör det?!? Gu så gott, måste genast försöka hitta ett nära här:)

Köpte med mig påsar från USA för några år sedan, åt dem med andakt och var så ledsen när de var slut. Speciellt de med kanel i var mums…