Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 409 ggr
Holleye
0

En liten fråga..

Hej. Jag har haft min katt i ca 3 månader, känner att det hade varit roligt för honom att komma ut i naturen och springa lite. Han är lite mer än ett halv år gammal. Tänkte höra om det är någon som vet hur man ska göra när man ska släppa ut dom för första gången.?

Anne
0

Jag tycker att du ska kastrera honom innan du funderar på att släppa ut honom. En okastrerad hane springer lätt bort, och dessutom blir han lätt pappa till en massa (oönskade) kattungar…

EddaM
0

Och är du säker att du vill släppa ut honom med alla faror som finns runt omkring? Han kommer säkert att trivas att vara inne katt med.

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

Vildfagre
0

Dum som jag var när vi fick vår första skogis så släpte jag ut honom. Vi bor på landet och alla andras katter levde det fria fina livet och det skulle vår katt också få göra. Det slutade efter ett halvår med att han blev överkörd o dog. En fruktansvärd tragedi o sen blev det kattgård o innätad altan. Tror ingen katt mår dåligt av att vara innekatt om den inte har fått smak på utelivet. Vill du ha din vän kvar så tänk dej många gånger för. Livet kan hastigt ta slut för en utekatt. Jag önskar dej lycka till med honom./Laila