Katter iFokus

Katter

Etikett: allmänt-kattprat
Läst 11951 ggr
rassel
0

Kan man döpa katter till vad som helst?

Jag har ialla fall döpt mina mycket efter Lennart Swahn då jag vart sugen på han i Rassel på 80 i talet.

Vad är era roligaste kattnamn?

Borsten
0

Mina heter möberg och nino

Salo
0

Min ena heter Bacon, det är nog rätt orginellt. Några andra exempel är:

Dorian Gray, Gråråttan, Laser-Clas, Ludwig von Piper, Scabbo, Henke Larsson…

plattfisken
0

Vilse i pankkakan heter mina båda så rätt kul när man ropar på dem och grannarna tror att man tatt en eller 2 för mycket mitt i veckan.

Halvdansken
0

Vår ena (som blev överkörd) hette Esser. Det stod egentligen för SSS - som på danska blir till "ett ess, flera esser". om ni fattar.

Vad S:en stod för? Sove, spise, skide….för det var det enda han gjorde när han först flyttade in  Skrattande

Hatar cancer och älskar vårlökar.

MyTwiggs
0

Har en Mojj-Bojj och en Nappis samt en Klockan. Det är nog de roligaste namnen

Skrattande

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Thea
0

Vi har inte skaffat katter ännu. Det blir till sommaren då vi kan vara hemma med kissungarna första veckorna. Namn är dock bestämt sedan LÄNGE! Skrattande Det blir en Snooze och en Smygiz!

H. Thea

Medarbetare hästhoppning.ifokus.se

Halvdansken
0

Hade en kompis vars ena katt hette Fisk. Det tyckte jag var kul.

LinaK
0

Vet en kille (en riktigt knepig en också) som döpte sin katt till Överskottsbolaget. Hmms ja.. Jag nämnde ju att han var konstig :O

// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

eighteenlives
0

#8 -haha! Så himla bra!

Loria
0

mina heter Carmen och lectra.. när de löper lovar jag att det fins många heta Carmen Electra cener här ;)

botakt
0

Mina bondkatter heter Minty och Robban.. OBS!! Robban är en TJEJ Skrattande

Mizzy
0

min kompis katt har döpt den till Snuten hahaha Skrattande

mina heter Mizzy och Armani

NaoNi
0

Min misse heter Naima. Vi fick henne då Naima hade namnsdag och jag tycker det är så himla fint! Brorsans heter Texas och Hawaii… Hans gamla hankatt hette Barbro… jag brukade kalla honom Farbror Barbro som i Nile City..

EddaM
0

Döper för det mesta mina djur med ett Z med i namnet istället för s, det ser snyggare ut tycker jag. =) Mitt stamnamn är S*Luddhuvet´z. Första kullen döpte jag  efter skådespelare: Zalma, Banderaz, Jezzica, Izabella.

Andra kullen lade sig min sambo i och det blev "kungliga" namn plus en liten drake: Kung Guztaf, Prinz Carl, Zilver Pompe och Zaphira. Saphira heter draken i Aragon.

Nästa kull som är på G håller jag på att fundera på =)

Har även min husis Feztiz och sedan har jag haft en hög husisar som hette: Zlatan, Znöret, Zotis, Ztiqan, Myz.

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

sus-sharon
0

Den första katten vi hade (avlivades i somras 14 år gammal) hette Bellman.

De två jag har nu heter Fredag och Kaka.

Mina föräldrars nya kisse heter Ozzi och min lillasysters (helsyster med min Kaka) heter Smulan.

medarbetare på djurskydd.ifokus

Elega
0

Känner än så länge inte en katt med ett konstigt namn, men en hund som heter Råttan xD

annsofi
0

Vår katt heter Yeasou (försvenskad variant av "Yea sou" är grekiska som betyder hej på dej).

elyse
0

Våra heter Mao och Castro. Vi kommer att fortsätta med diktatorer/politiker. Finns ju många att välja mellan. Jag var sugen på att kalla Castro för "Jihad", men det ville inte sambon, av nån konstig anledning…

Snurpan79
0

Jag har ganska traditionella namn på mina men det blir lite mindre traditionellt på slutet. Började med Lukas, Lova sen kom Lia och den kissen jag ska adoptera inom någon vecka ska få heta Lennox.

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

EwaAngantyr
0

Mina tre heter Hedda, Bella och Chili. Enkla namn som de lyssnar på!

Ledin
0

ja visst kan man döpa katter till vad man vill så länge det e rumsrent… Har haft kissar med gammla svenska namn som Sixten,Sven,Sonja mm Men en som lyssnade bäst på sitt namn var Mio men så fatta hon mer än vad hundar  gjorde oxå sitt,ligg stanna ska vi gå ut osv långpromenader var hennes favvo sen åka bil o plocka svamp och hon gick lös tåls ju säga :) lämna inte matte i sticket den damen. Men nu heter katterna här Missy,Olga o Tellus

J-Parnebo
0

Våra katter heter Gullan,Mimmi och pepsi, inte så jätte roliga namn direkt  Tungan ute

peaches
0

Alla våra har vart döpta efter någon i ronja rövardotter, men nu får det inte bli fler brudar för dem namnen är slut :)

vitvin
0

mitt roliga kattnamn är

pip

fiss

snoddass

Sackum
0

Frigolit tycker jag är superfint. :] Hade även en Thrall, döpt efter en trollkarl i WoW..  För länge sedan gav vi en odöpt katt till våra kusiner som tyckte hon skulle heta Tuffa Jansson. Smurf är gulligt också, på en väldigt gullig liten katt. I brist på annat fick en annan katt heta Carola..

Den andra kullen vi fått hade en kattunge, och jag, då sex år, döpte katten till ett så originellt namn som Kattis. I samma kategori har vi haft en Missingen och har nu en Mjau.

Har även en hamster som heter Karl Marx. :D

Enlitenfrisk
0

Min lilla kisse heter ju Katten Krok och hans syster som bor i stallet heter Margareta Krok ( jag kom på att hela kullen skulle heta något med Krok i ;D ) Vet inte om det var så kul men iallafall.

najtan
0

min dotter har en katt som heter Lillebror,han var sist i kullen.

Tusss
0

EN av mina katter heter Monstret :D och en annan Skurt ;)

vitvin
0

ja har döpt mina katter till

snoddas

findus

luffsen

maja

kotten

pelle

[LucyInTheSky]
0

Mammas kissar heter:

Bosse

Edwin

Ewan

Estrella

Ernst-Elvot

Mina kissar heter:

Nemo

Melvin

Ruphus

Veronica-L
0

Har väl rätt vanliga namn på mina katter; Missie, Mitzi, Iza, Alice och Felicia. (: Katter som vi haft tidigare har haft namnen Pelle (Svanslös), Tiger, Bagheera och Dixie.

Har en kompis som har döpt sin katt till Emo. ^_^

TrisseCRX
0

Ja, haha, klart man kan. Dexter tycke rjag är fint * ler stort *

haha, men jag själv har itne haft några så här, " konstiga namn"

okej, Sabbath kanske är lite så här, lite märkligt, Men fint det är det.

Mollie är fint! :D  Hoppas du hittar nått !

TrisseCRX
0

ÅH JAG GLÖMDE :O ett fint namn är  " Greg Arnold " tycker jag!

Masamo
0

En Buster har jag, och jag får snart en Bimbo..Glad

cillisw
0

Mina heter Cindie och Lova. :)

Sackum
0

#26 Katten Krok! Haha! xD Det ska jag komma ihåg om vi får nya katter! :']

Elega
0

Hihi.. Mina marsvin och kaniner jag har haft har en del av dem haft riktigt konstiga namn. Jag födde upp i liten skala och det blev en hel del roliga namn.

Första marsvinet var Vitlök, sen kom Syltlök, Lilla Hund och Körsbär.

Sen var det kaninerna: Bebis, Nam-nam, Black-Jack, Magic, Cho-san och Okei-Do, ni kanske kan lista ut vart vi hittade namnen ;)

Mina undulater har hetat roliga saker också.

Birgitta Ulla-Carin Larsson och Lennart Alf Torkel Olofsson.

Och kompisens schäfer då, som heter Råttan.. finfint.

Vi funderar på att döpa nästa hund till Fari.. så vi kan rasta Fari.. Hahaha. Vad dålig jag är.

SergeantHanna
0

#37 Lite dålig reklam för övriga att du hade en som hette Bebis mitt i det hela Cool

Hemma hos mamma och pappa börjar det likna ett zoo:

Katterna
Julius
Napoleon
Elton (oftare kallad Pipen. Jäkla gnällspik som ska ha mat jämt)
Brownie
Oliver
Börje
Vargön (jo, det finns ett litet samhälle utanför Vänersborg som heter så, och gissa vartifrån han kommer?)

Hundarna
Molly (oftare kallad Krokodilen, Skäggapan, Surröven…)
Errol
Jacko (även kallad Slut…)
Lillan (Leonberger, så yngst JA, men minst NEJ)

Fåglarna
Elin
Otto
Sture
Gaphals 

En väldigt skum blandning med namn, men det blir ju så när man är en familj på 6 pers och alla ska turas om att få döpa djuren…

Mina pluttar hemma heter Pascal och Maxima.

spiritedaway
0

Katterna heter Greta och Sheritra (kallas alltid för Sheri)

Fiaa2
0

min kisse heter ju Tazmanien Devil ;)

Kisemisen
0

ALLA mina katter nu har hetat: Totte, Molle, Laban, Viggo, Maja, Lucifer, Viggo, Ida, Nilla, Spräcke & Fiona.

Alla katter förutom Totte, Molle&Laban var utekatter. Dom var bara här och åt. Men min pappa tog hand om Viggo.

Totte lyssnade på sitt namn, både Molle&Laban också.

Om man ropar på Viggo hör man han: Mje.
Han säger alltid Mje när man ropar Viggo eller Katt! =)

MIN NYA IFOKUS-SAJT ÄR LINDDA, JAG KOMMER VARA INNE PÅ DEN MERA JUST NU OCH TILLSLUT LÄGGA NER VERKSAMHETEN HELT PÅ KISEMISEN.

isa
0

hi hi hi, vilka roliga kattnamn jag kunde läsa här.

#12 Snuten var kul och ovanligt!!

Joline
0

Grannens katt heter Börje!

Min kisse: Turbo-Julia-Lilling-TheKid-Stagnelius. "Julia"

VeganGeek
0

Kan man väl, så länge man kan säga namnet i blandat sällskap utan att rodna är det väl OK? Flört

Vet inte om jag har några roliga kattnamn

En del påpekar dock att Eskarina som min äldsta katt heter är för långt… men hon har aldrig klagat och hon lystrar till det för det mesta.

Jo förresten när jag fick Eskarina och den hankatt jag senare namnade Samuel hette från början Smokey och BUCKLAS! Jag kunde inte med att kalla kattstackaren det så det fick bli Samuel ganska omgående. Skrattande

rockabillyqueen
0

min katt heter pepe ,

han är döpt efter en speedwayförare =)

Mr-K
0

En kompis två katter heter Katten och Kissen. Min hete Felix men har var redan döpt då jag fick honom.

Maria
0

Grannens katt heter Einar. En gammal arbetskamrats katter hette "Den ene och Den andre"

Mina nuvarande katter heter Moritz och Lorentz. Min gamle katt hette Fritz.

/Maria

elinice
0

Francis, från låten "Frances farmer will have her revenge on seattle" av Nirvana

Stina, hette så som kattunge innan vi köpte henne och vi tyckte det var sött så hon fick fortsätta heta så.

Siri, heter egentligen Siriam, och har gjort det i de 3 år hon levt. När vi fick henne som jourkatt började vi kalla henne Siri och det är nog många som gjort tidigare för det är det enda hon svarar på.

Blir det någonsin en till honkatt så blir det en Siv.

cfax
0

Våra katter heter:

Hampus men lyssnar oftast till Bäbis

Misty

Alice efter Alice cooper

Qween efter gruppen

Ebba ja även här Ebba Grön

sedan har vi haft

Ozzy ja efter Ozzborn

Hillbert bor hos mina föräldrar

Lillebror hette igentiligen Albert

Ester

Rut men det var en hanne så han kom att heta Roffe

Och våran älskade Zizzi som vi var tvugna att avliva i våras

Men då har jag en kompis och deras katter heter Lars Göran

Burris Vallis.

evrekaw
0

Har litterära katter…

Siri von Essen (passande namn till en surpuppa som nog ingen annan velat adoptera…)

August Strindberg (ett måste då jag hade en Siri…)

Selma Lagerlöf… Min väna, milda och kärleksfulla dam…

Glad

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

Lattjo
0

En som jag känner har en katt som heter just Katten ovanligt men orginellt ;)

Jojo85
0

Min kise heter MacGyver… hans blivande lekkompis ska heta antingen: Maximilian, Maximus, Lennart eller Wilhelm!

Vad tycker ni? :)

Masamo
0

# 52  Lennart är klockrent!  Cool

Jojo85
0

Det var faktiskt orginalförslaget. MacGyver och Lennart :)

[Angel88]
0

Har väl inga direckt konstiga namn på mina djur.

Kizzzarna: Mamma katt Tissan, bäbisar: Legolass, Arwen, Eragon och Azaléa. Eller korvarna/maskarna.

Hunden: Lexus

Kaninerna: Kanel och Cleó (Cleópatra)

Hästen: Granada Swing (Granda)

fast stallets ena terierkorsning som är 5 månader heter "Skräpis" det tycker ja e kul.. hihi hon passar i det med för hon är alltid skräpigt då hon älskar gödselstacken..

willowpysen
0

Syrran har en katt som heter Morfar, det tycker jag låter lite kul när hon ropar på honom ;)

Mina katter heter Gustaf och Nova

"En stund i taget - här & nu"

Kanin-Fiia
0

Kommer inte på nåt konstigt men min katter heter Mysan occh Gosan! Många skrattar åt det, de orden är ju nästan synonymer! :)

Tiana
0

Ja, jag har ju döpt mina stödisar till följande: Herr Grå, Esmeralda, Poseidon, Herkules, Tristan, Isolde och Lisen.

Kanske inte så vanliga men inte ovanliga heller!

nadnadiine
0

min katt heter Prins Harald Halvöra von Hönshjärna, det är väl så lagom normalt :D

[Angel88]
0

#59 hahahahaha

otilia
0

min katt heter sally det är nog ganska vanligt namn.

zilli
0

Min katt får kallas massa olika namn dels Lilleblå, Cornelius fudge (som är hans riktiga namn) och zilli..:P Min andra katt (som blev överkörd) hette Don quijote och kallades också Lillebrun:)

MariannE11
0

de mest originella namnen hos mej är nog Apelsin på en svart kisse och Satsumas på en blå. Min tonårsdotter döpte dom…En kull hette Nicke Nyfiken, Kajsa Kavat o Ture Sventon. Deckartema förra året så det blev Moreno, Gunvald Larsson, Martin Beck, Alice Levander, Inger Huss, Höök o… ööh….. Van Veeteren….

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Scoobi86
0

En grannes katt heter Eva-Kerstin. Jag har inte bestämt mig för om jag tycker det är roligt eller lite töntigt :)

Maria
0

OT. Jag kände en kanin som hette Anna-Karin.

/Maria

TrisseCRX
0

Jag har inga direkt roooliga namn , men Linnan är kanske ovanligt?

sagodjuret
0

mina gamla (nu mina föräldrars) katter heter korven (kom på det när jag var 13 år) och mårran (med å som den stora gråa i mumindalen).

TrisseCRX
0

ååwh, korven!  vad gulligt! :D

[LucyInTheSky]
0

När mammas kisse var liten och inte särskilt rumsren kallades han: "Sir Bajsalot"

Seglarina
0

Vad jag tyckte det var svårt att döpa katterna. Hade 4 kattungar: Felix, FIndus, Pussel och Tigris. Felix och Pussel har jag fortfarande kvar. Är inte så väldigt nöjd med Tigris men nu heter hon ju det.

Fick veta att namnen skulle vara med s, för att dom skulle lystra, begränsar en hel del. Det verkar inte vara alla som gör så, även om det känns som en aning övervikt på namn med s än utan s.

Kisemisen
0

en jag känner har döpt sin katt till snolle och snorre

MIN NYA IFOKUS-SAJT ÄR LINDDA, JAG KOMMER VARA INNE PÅ DEN MERA JUST NU OCH TILLSLUT LÄGGA NER VERKSAMHETEN HELT PÅ KISEMISEN.

Kattjazz
0

Jag har haft rätt så vanliga namn på katterna genom åren. Sussie var min första som var döpt efter Lili & Sussie..haha, jag var 9 år till mitt försvar. Sen har vi Tjorven som snart är 16 år fyllda och bor hos mina föräldrar. Findus måste nog vara det vanligaste kattnamnet och en underbar Findus har jag oxå fått äran att ha hos mig i 7 år. Några Kattungar för länge sedan utflugna döpte vi till Tascha, Gemma, Ronja och Tusse.

Och nu har jag min Jazzper. Tanken är att han ska bli början på min uppfödning så småningom som ska heta S*KattjazzGlad

Sen bor det två marsvin här med namnen Dante och Morris

//Katt

sajtvärd på Devon rex ifokus

asvensso
0

Det roligaste namn jag sett pa en websida for kattnamn var BONDLURK!! Skrattade lange at det.

Mina katter har hetat:

Pysen

Kisen

Lasse

Truffles

Emmell
0

#63, vi har en 6 år gammal Gunvald här hemma. :)

Och en Yzak, vilket iofs bara uttalas precis som vanligt "isak" men han är döpt efter en tecknad figur som stavar sitt namn med y och z, så..

Mormors katt hette Kattjäveln. Skrattande

ingann
0

Mina nuvarande katter heter Razzel och Tut…

bland tidigare katter har jag haft namn som skruttibang, madam rubina, ebold och mojobert…

sen har jag haft katter med traditionella namn också som kurt, skrållan, snövit, kurre, missan…

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Katti
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mina kissar heter Katastrof (Toffe) och Rabalder (Rabbe)! Nästa katt ska heta Trubbel (Tubbe) om det är en pojke och Kris (Krissie) om det är en tjej Skrattande.

FruFilur
0

Mitt livs katter har hetat

Kissekattmanson - honom minns jag inte direkt nåt av, jag var väldigt liten när han försvann, men han var i alla fall uppnappad av mina föräldrar, tror mamman hade dött.

Missan - en vacker stålgrå katta. Detta var på den tiden innan det där med kastrering av honor hade slagit igenom, så hon fick många kullar och min far säger idag att han inte begriper hur han kunde ha ihjäl så många ungar (hon fick dock alltid behålla minst en unge för mjölkens skull)

(Trulsa och Kalle Anka, två av Missans ungar där Trulsa var lite långhårig, och Kalle Anka gick lite konstigt, dessa blev dock ej kvar i familjen)

Trisse - En av Missans söner, svart med en liten vit fläck under hakan, han var mest min mammas katt

Tusse - En av Missans söner, svart med en yttepytteliten vit fläck under hakan, han blev mest min katt

Missan var redan borta, och Trisse och Tusse fick bo kvar när huset såldes och vi flyttade, stor gråt och tandagnisslan från min sida

Gustav - Som sin namne ; fet, kaxig och rödhårig! Flört Katten som lämnade ett outplånligt tassavtryck i mitt liv och som var familjens store tyrann under 19½ år. Tack vare honom är jag väldans svag för rödtotte-missar!

Muffi a.k.a Mufflan - En långhårig bestämd dam av okänd härkomst, dock kusin till sig själv. Hon gjorde mig svag för långhåriga missar, och omvände sambon till kattmänniska trots alla hennes fel och brister. Hon tassade runt i mitt liv under 18½ år

Och nu då så har Katten Jansson och Katten Pejst gjort entré i vårt hem efter drygt 1½ års kattlöshet sedan Mufflan fick somna in. Två Norska Skogkattbröder som definitivt kommer ge oss gråa hår, Bröderna Bus är ett synnerligen passande gruppnamn på dem! Men roliga är dom!!!

Så, ganska vanliga kattnamn, bortsett från Kissekattmansson och Kalle Anka då, kanske…

Tjänstehjon åt Bröderna Bus

http://bröderna-bus.har.skoj.nu

Mainebusters
0

Visst kan man döpa katterna till vad man vill, så länge det inte är stötande som könsord, svärord och rasistiska ord.. Där tycker iaf jag att gränsen går..

Gamla hederliga svenska namn tycker jag är kul! Bertil, Gunnar, Elsa, Herbert m.m… Cool

[Hilo]
0

Oj har haft lite över 50 katter att ge namn åt, och två par har fått heta samma.
Frasse x2 och Shadow x2
Annars har det vart en massa olika namn.

Katterna

Hedda
Spackel
Aussi
Siraa
Ivus -NFO
Rowa - NFO
Missan
Skruttan
Ida
Rizzla
Arghos
Trisse
Sanna - Perser
Anna - Perser
Tysta -Perser  .. o.s.v.

Hundarna

Akilles
Leo
Foster - Rottweiler
Wilma - Rottweiler
Krecia
Malin - Pudel
Nalle - Schäfer
Rinoa

Måste bara nämna ett namn på vår perserhane som jag tyckte var svårt att säga som liten..
Phohannec Cool

[Påhan-neck]

Cheapo
0

Jag vet en som har en hund som heter Müsli, så katten har hon döpt till Flingor ^^

Charlie2006
0

Mina heter Måns och Elektra, elektra är dock nog inte många som döper sina katter till :), men vi ville inte ändra namn då hon heter d i stamen. :),

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

Halvdansken
0

I kvarteret där min mamma bor fanns det en katt som hette Fisen.

Det tyckte jag var lite kul, faktiskt.

Yarrow
0

Våra katter heter Kaj och Börje efter den gamla reklamen.

"Heeeeeeeej Kaaaaj!"

"Halllåååå Bööörje"

Och lillasyster heter Aina, hon är döpt efter våran gamla lågstadiefröken som alltid va sur och arg. För hon va inte alls glas när hon flyttade in till oss.

Nu är hon jätteglad och älskar sina nya brorsor :)

asvensso
0

Min lilla vita kattunge heter Frostie

sandra1977
0

jag har 3 katter.. Tufsen 5,Doris 4,o Smilla 2..Tufsen på bild..går även under namnet Kung Mofasa..av förklarliga skäl..väger nämligen 8 kilo :)

sandra1977
0

Smilla o Doris..(Smilla svartvit)

Destany
0

mina heter väl inte så orginellt..

Puma (hona)

Zorro (hane)

Zigge (hane)

MonicaLagerquist
0

Nu har jag namngivit min senast födda kull.Den La Perm kull som föddes igår.Det blev en Segelbåtskull så namnen blev

S*Blå Katten Arcona vit hane

S*Blå Katten Bavaria röd hane

S*Blå Katten Colina svartsköldpadds hona.

Kattutan men stolt Plåtis ägare

mealily
0

Vi har aldrig haft några överdrivet roliga kattnamn.. På killarna har det varit mer smeknamn -  Ludde, Ville, Lill-Erik, och på tjejerna mer coola människonamn - Zelda, Jasmine, Michelle, Gisela.
Och så har vi haft dom superdupervanliga - Tusse, Snövit, Mysan, Tessie..

Nuvarande katter heter Mimmi och Doris, men dom skulle egentligen hetat Våfflan och Nikolina. Men dom såg inte ut att heta det, så då blev det lite mer svennenamn ^^

mealily
0

Och nej, jag tycker inte att man ska döpa katter till vad som helst.. Kan ju vara en kul tanke att döpa katten till Fulis, Jävel, Kattfan osv, men kan ju inte vara så kul att gå runt och säga "heeej Fulis, du är så söt" osv xD Och så kan man ju uppfattas som en katthatare om någon hälsar på och frågar vad katten heter.. ;D

isa
0

Linus och Lina döpte jag kattungarna till. Idag bor Lina själv med mig . Linus bor med ex-pojkvännen, och är numera omdöpt till Muffe.

Puhlo
0

Det värsta kattnamnet jag har hört om är kattungen Bajsen. En kompis till familjen döpte om kattungen till det så det slutade med att hela familjen till slut kallade katten för det..

Gammelkatten som gick bort för ett tag sen hette Columbus. Fröken katt heter Svinto, och kommande adoptivkatten heter Arrak. :)

elkatto
0

hej ny på forumet*vinkar till alla*

ja på tal om kattnamn jag har just nu  två katttanter hemma

den ena vid namn  Pyret som är stor och frodig dam på 6-7 kilo och jättefluffig som för övrigt har blivit en av mina kompisar stora favorit

sedan har vi Bell som är går under namnet bella eller belli som är en liten röd orange dam med vita sockar och som är jättekär i min sambo och avensjuk på mig:P

just kattnamn är väldigt spännande

hemma hade vi  två birma katthonor vid namn dojan och limpan

sedan har ju mamma en vän vars katter heter africatt och amricatt

Millimina
0

En bekant hade en katt när hon var liten som hette Gissa. Hon tyckte det var jätte kul när folka frågade vad katten hette och hon svarade Gissa. Folk gissade och gissade men de kom aldrig fram till rätt namn. Flört

Skrutt
0

Personligen skulle jag inte döpa mina katter till något fullt/konstigt men ovanligt gör ju inget.

Eftersom katterna är som våra barn och vi pratar ofta om dom så har dom helt naturligt fått namn som vi skulle kunna tänka oss att ge våra eventuella framtida barn: Theodore, Hugo, Eddie och Marwin heter gänget Glad

Imasy
0

Jag har en katt som heter Kjell (Kriminell), och snart kommer kattungen som jag har döp till Per (von Perfekt)  ;)

De andra har väl någorlunda vanliga/normala kattnamn.

Katti
0

Gissa ska jag döpa en hund till någon gång! Det ligger väldigt bra i munnen och har vad som krävs för att ett hundnamn ska fungera (tvåstavigt och gärna med i och s). Och lite kul :-).

Starfall
0

Vi hade en kattunge som hette Bokhyllan eftersom han alltid ville sova i bokhyllan hemma;) Sedan när han flyttade hemifrån frågade de nya ägarna vad vi kallat honom. Gissa om de fick roligt åt vårt "vackra" namn ;)

En annan katt vi haft hette Eao. Han döpte sig själv. När han jamade lät det "eaaaooo", därför fick han heta Eao.

Jo, och så hade vi en kattunge för några år sedan som min lillebror kallade för Smör. Han var smörfärgad den lille katten;) Även då fick de nya ägarna roligt åt det namnet Skrattande

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.