Bildtema: Katter i koppel.
Hade inte särskilt nya bilder, men här är i alla fall från förra sommaren. Greta älskar att få komma ut på promenader i koppel och går runt och spanar in allt. På det här kortet har jag för mig att hon såg fåglar. Hon tycker nog att man är en rätt dålig jaktpartner :P
Det här är ett jättebra sätt att aktivera en innekatt på. Men man får vara beredd på att katten vill ut mer. Så blev det i alla fall för Greta. Hon visar att hon vill ut genom att stå och mjaua vid dörren, och det försöker vi självklart vänja bort och låter inte henne gå ut just då.
Som sagt, väldigt gamla bilder. Här hade Sheri fortfarande knappt fått någon päls. Hon kan tycka att det är kul att gå ut ibland, men föredrar oftast att stanna inne.
Men det har blivit lite mer intressant med promenader efter att hon hade fått lite mer päls. Antar att det var lite kallt att vara sådär naken.
Men Sheri är ändå en riktig innekatt och trivs bäst inne. Men hon gillar att ligga och sola på balkongen.
Fina bilder på katternas koppelpromenader. De är så snygga både Greta och Sheri.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Vi har även haft ut dom på våren när det fortfarande var snö kvar. Men det var väldigt varmt ute den dagen. Men då behövdes nog egentligen inte sele och koppel eftersom de höll sig på renskinnen eller i famnen. Men det kändes ändå tryggt att ha selen där ifall att de skulle bli skrämda av något.
Så för mig är det en trygghet att ha dom i koppel och inte bara lösa.
För hemma hos föräldrarna är inte katterna vana vid miljön och vi stannar oftast inte tillräckligt länge för att kanske kunna vänta ifall att olyckan är framme och en katt är borta under en längre tid. + att det finns en massa hundar och andra katter.
Och här där vi bor är det inte lämpligt alls att ha katterna lösa.
Så man kan aktivera dom men det finns ändå en säkerhet.
#4 Tack. Önskar bara jag hade lite mer "uppdaterade" bilder :P Men det är tillräckligt mycket att hålla koll på utan att ha med sig kamera när man är ute med kissarna.

#7 Å så fin bild!
Jag har massor av bilder på Elsa i sele. Några på Äzzy med, men hon är så stillsam när hon har selen på så det är inte lika roligt att fota.
Elsa älskar att vara ute på äventyr, speciellt i skogen!

Och så en bild på Äzzy, så inte hon blir ledsen över bildbomben på Elsa. :P

Här är en bild på Zelda i koppel som nu är 10 månader gammal o har förvandlats till ett "lejon"

Vi går ut dagligen i ca 1 timme o hon älskar dessa stunderna. Jag har ett flexi-koppel på 5 meter så att hon kan få sträcka ut lite i sina spännade jakter (läs: flugor, harkrankar o fjärilar m.m.
) o kunna klättra lite i träd m.m.

#12 Tack! Jag älskar bild nummer 3 på din Elsa! Jättefin!
Vilka trevliga bilder på era katters promenader i koppel! :)
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Min ena grabb Ronny!
Ronny och Ragge är ett omaka brödrapar som bor på landet och får strutta omkring bäst de vill, men på somrarna är vår familj, inklusive katterna, ute på båtsemester. Vi har pejlutrustning till grabbarna: De för gå fritt ute på öarna, men de bär på sändare så att vi lätt hittar dem. Men när vi ligger i hamn får kilarna gå i sele, och de finner sig i det. Jätteduktiga är de, drar inte åt helt fel håll, utan vet vad "gå här" betyder - om de inte är stressade såklart, så ignorerar de allt man säger ;)

#19 jag tillägger att mina erfarenheter av att gå ut med Zigge i koppel är bara bra. Han är nästan som en hund, och går oftast dit jag vill. Har bara varit ut två gånger med honom hittills, men det har aldrig varit några problem än så länge iallafall. *peppar peppar, ta i trä*
Lägger till ännu en bild på honom.
Ägd av S*Zaxofragas Zigge

Tack oh-la
Jag är ju liksom partisk o tycker givetvis att hon är helt underbar
, så det är ju väldigt kul att hör att andra tycker det också
Din "prutt" ser ju jättemysig ut där han är i lektagen
Här kommer en bild på 3 av mina katter (och en 4:e i bakgrunden) som alltid är ute i sina 10 meters linor.
*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***
Den här tråden väcker både intresse och mersmak för att börja med koppelpromenader för den som inte redan gör det. Underbara bilder som fyller tråden. :)
Våra har gått i koppel sen de var små. Vi har alltid med dom på semestern.

Här är min lilla Zenita för en månad sedan. Detta var andra gången vi var ute och tredje gången blev hon skrämd av en större katt som går omkring här plus en massa oljud. Man jag kommer att börja om igen och ta ut henne. Vi har en jättefin gräsmatta bakom huset med träd och buskar. Gäller bara att få dit henne, men jag får väl bära henne.

måste alltid stanna upp och titta lite extra på din tjej när jag ser henne för hon är såååååå ljuvlig!!